Styrning problem

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Getaherden
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 18 okt 2016 15:05

Styrning problem

Inlägg av Getaherden »

Efter att ha laddat bilen vid en supercharger kunde jag inte köra vidare eftersom det inte längre gick att styra bilen. Ringer Teslasupport som inte kan se några felkoder men föreslår omstart av system vilket inte hjälper. Med uppbådande av ansenlig muskelstyrka kunde jag göra en liten sväng och köra upp på bärgningsbil. Har nu förstått att det inte heter servo men symtomet påminner om bortfall av servo för styrning av vanlig bil. Bilen bogserades från Åre till Uppsala och vid avlastning i Uppsala fungerade styrningen som den skulle. Till saken hör möjligen att det var -24C vid tillfället. Servicetekniker kunde inte konstatera något fel. Finns det möjligen någon som känner igen problemet och har en aning om vad som har hänt. Servicetekniker på Tesla hade aldrig stött på detta problem.
Model X 2017
Användarvisningsbild
Robin_j
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
Ort: Västerås
Referralkod: ts.la/robin14790

Re: Styrning problem

Inlägg av Robin_j »

Vilken modell? Ganska Vanligt med smuts i styrstången på S o X sitter väldigt öppet i hjulhuset kan räcka att spruta rent ibland
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Användarvisningsbild
Getaherden
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 18 okt 2016 15:05

Re: Styrning problem

Inlägg av Getaherden »

Modell X 2017. Tycker inte smuts ska kunna ge detta symtom. Det var all eller ingen styrningshjälp. Styrhjälpen var helt bortkopplad.
Hur får jag in modell-specifikation under strecket som du har ?
Model X 2017
Användarvisningsbild
Robin_j
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
Ort: Västerås
Referralkod: ts.la/robin14790

Re: Styrning problem

Inlägg av Robin_j »

Getaherden skrev: 17 feb 2024 16:26
Modell X 2017. Tycker inte smuts ska kunna ge detta symtom. Det var all eller ingen styrningshjälp. Styrhjälpen var helt bortkopplad.
Hur får jag in modell-specifikation under strecket som du har ?
Precis så var min x också kändes precis som servot gett upp helt när man körde sen tog jag bort hjulet och öste på med 5 -56 på "knuten" sen försvann problemet helt först delvis sen helt så värt att prova
Film som visar hur



I profilen kan du ändra signaturer
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Skriv svar