Hej
Kan man köpa ett nytt dörrhandtag och installera det själv?
Mitt minne säger mig att man kunde inte installera nya handtag själv.
Det var pga att tesla behövde installera ny firmware.
Stämmer det fortfarande?
Betala 2000kr för något som man kan och tycker är roligt att göra själv känns onödigt.
Installera nya dörrhandtaget själv
Moderator: Redaktion
- Generalbogge
- Teslaägare
Re: Installera nya dörrhandtaget själv
2000 det var billigt, vem gör det för de pengarna? Jag har ett pågående/väntande ärende där Tesla vill ha nästan 4000.
Tässla Store har en reparationssats för 1500. Jag har svårt att se varför nya firmware skulle behövas till den här.
https://www.xn--tssla-gra.se/21-model-s ... ag-model-s
https://www.xn--tssla-gra.se/21-model-s ... ag-model-s
Lagar du ditt gamla trasiga handtag med ett tredjeparts-kit, så behöver du inte någon ny firmware.
Om du däremot uppgraderar till ett nytt och en senare version av handtagen, så kan det kanske behövas.
Själv funderar jag på om det inte bara är att gå in i den "gömda" service-menyn och kalibrera handtaget efter att man monterat dit det.
Sen kan man inte installera vilka versioner som helst. Har du första generationens handtag på bilen nu, så kan du inte montera dit gen 3, utan bara 2.1 eller om det är 2.4 de heter. Om man pratar med SC så vet de vilken modell du kan få dit.
Om du däremot uppgraderar till ett nytt och en senare version av handtagen, så kan det kanske behövas.
Själv funderar jag på om det inte bara är att gå in i den "gömda" service-menyn och kalibrera handtaget efter att man monterat dit det.
Sen kan man inte installera vilka versioner som helst. Har du första generationens handtag på bilen nu, så kan du inte montera dit gen 3, utan bara 2.1 eller om det är 2.4 de heter. Om man pratar med SC så vet de vilken modell du kan få dit.
Senast redigerad av DanneB, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model S 90D
- Henkens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik34698
Japp. Så är det. Finns i service menyn.DanneB skrev: ↑11 jun 2024 07:03Lagar du ditt gamla trasiga handtag med ett tredjeparts-kit, så behöver du inte någon ny firmware.
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell S 90D -17