Punktering och byte av däck. Blåst?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jimhalpert
Teslaägare

Punktering och byte av däck. Blåst?

Inlägg av jimhalpert »

Hej!

Jag fick punktering för några dagar sen och bärgaren tog mig till en däckfirma som tog 4999:- för ett nytt original 19" däck (Hankook S1 Evo3). Då ingick balansering och allt som behövs för att byta det punkterade däcket. Jag tyckte det lät lite dyrt men han hänvisade till att breda däck är mycket dyrare. Jag ringde vid E4:an i väntan på bärgarbilen och letade efter lämplig däckfirma och accepterade priset.

Nu i efterhand när jag kommit hem tycker jag att det blev lite värt dyrt, då däcket visst är dyrt, men inte så dyrt. De väntade visserligen på mig tills någon timme efter stängningsdags. Blev jag blåst eller har jag valt fel bransch? :D
Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kenny368061

Re: Punktering och byte av däck. Blåst?

Inlägg av Collin87 »

jimhalpert skrev: 25 jun 2024 19:31
Hej!

Jag fick punktering för några dagar sen och bärgaren tog mig till en däckfirma som tog 4999:- för ett nytt original 19" däck (Hankook S1 Evo3). Då ingick balansering och allt som behövs för att byta det punkterade däcket. Jag tyckte det lät lite dyrt men han hänvisade till att breda däck är mycket dyrare. Jag ringde vid E4:an i väntan på bärgarbilen och letade efter lämplig däckfirma och accepterade priset.

Nu i efterhand när jag kommit hem tycker jag att det blev lite värt dyrt, då däcket visst är dyrt, men inte så dyrt. De väntade visserligen på mig tills någon timme efter stängningsdags. Blev jag blåst eller har jag valt fel bransch? :D
Lokala däckfirmor tar generellt mer än det pris du hittar på nätet.
Fick prisuppgift om 4500:- när jag fick punktering efter någon månad med vår MY.
Detta på däckfirman jag alltid använder.
Hade ingen stress då så beställde på nätet för 2400:- istället. +200:- omläggning.
M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.7 Pro Edition -24
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Re: Punktering och byte av däck. Blåst?

Inlägg av dstr »

"Någon" timmes väntan hade jag slagit på "någon" tusenlapp för.

500 för balansera och lägga om.

Påslag för lagerhållningskostnad.

Ditt pris låter högst rimligt.
Skriv svar