https://www.opel.se/personbilar/astra-s ... rsikt.html

Moderator: Redaktion
Den kanske har bättre komfort, fungerande torkarautomatik och en farthållare som inte spökbromsar och fungerar även vid "nedsatt sikt"?
Det krävs betydligt mer än så för att jag ska köpa en Opel för samma pengar som en Tesla.
Gissar att det går att förhandla om priset hos en Opel-handlare. Vet dock inte hur många procent det skulle kunna handla om. Tesla har ju fram tills nyligen haft ett rätt skapligt ränteerbjudande på Y AWD och P. Opel/Stellantis kanske kan erbjuda ngt liknande. Det kanske finns några schyssta leasingdeals på den här Opeln för de som gillar sånt... Det finns det väl för närvarande inte på Y – eller?
Ganska långt inlägg för att berätta att man inte vet något om nånting.SwedishAdvocate skrev: ↑05 jul 2024 17:34
Gissar att det går att förhandla om priset hos en Opel-handlare. Vet dock inte hur många procent det skulle kunna handla om. Tesla har ju fram tills nyligen haft ett rätt skapligt ränteerbjudande på Y AWD och P. Opel/Stellantis kanske kan erbjuda ngt liknande. Det kanske finns några schyssta leasingdeals på den här Opeln för de som gillar sånt... Det finns det väl för närvarande inte på Y – eller?
Har dock inte sett några uppgifter om vad den här eller den vanliga Astran har för dragvikt. Vet inte heller om dragkroken till Opeln har sånt där fast montage som Tesla har, eller om den istället är halvautomatisk liknande de krokar som åtm. VW hade tidigare till t.ex Passat och Golf.
...om åtm. några saker som är svåra att veta någonting utan att åtm. skicka ett e-brev till en Opelhandlare... Så ja. Jag erkänner... Jag har inte e-postat en handlare.Nicke Nyfiken skrev: ↑05 jul 2024 17:50Ganska långt inlägg för att berätta att man inte vet något om nånting.SwedishAdvocate skrev: ↑05 jul 2024 17:34
Har dock inte sett några uppgifter om vad den här eller den vanliga Astran har för dragvikt. Vet inte heller om dragkroken till Opeln har sånt där fast montage som Tesla har, eller om den istället är halvautomatisk liknande de krokar som åtm. VW hade tidigare till t.ex Passat och Golf.![]()
Inte jag heller.SwedishAdvocate skrev: ↑05 jul 2024 17:59...om åtm. några saker som är svåra att veta någonting utan att åtm. skicka ett e-brev till en Opelhandlare... Så ja. Jag erkänner... Jag har inte e-postat en handlare.Nicke Nyfiken skrev: ↑05 jul 2024 17:50Ganska långt inlägg för att berätta att man inte vet något om nånting.SwedishAdvocate skrev: ↑05 jul 2024 17:34
Har dock inte sett några uppgifter om vad den här eller den vanliga Astran har för dragvikt. Vet inte heller om dragkroken till Opeln har sånt där fast montage som Tesla har, eller om den istället är halvautomatisk liknande de krokar som åtm. VW hade tidigare till t.ex Passat och Golf.![]()
![]()