Supercharger wifi?
Moderator: Redaktion
Supercharger wifi?
Nybliven Teslaförare här. När det finns en wifi icon för en supercharger, hur kopplar man upp sig?! Ser inget ssid när jag söker... Sitter i Kungälv och laddar just nu.
MY LR AWD -24 HW4
Re: Supercharger wifi?
Vad jag vet tillhandahåller inte Tesla Wifi vid SuC, men jag kanske har missat något.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Bilen ska koppla upp automatiskt, oklart dock om det finns i Sverige eller om symbolen betyder att det finns Wi-Fi hos något annat företag (Max?)i närheten.
Finns inget kaffe på SuC heller så det är nog som du säger att ikonerna bara indikerar att det finns någonstans i närheten
Såg någonstans att det skulle bli wifi på alla SuCs men blev väl aldrig något av med det.

MY LR AWD -24 HW4
Nu superladdar jag ju rätt sällan, men jag har aldrig saknat wifi de gångerna jag gjort det, oftast handlar det om 10-20 minuter och jag gör knappt slut på nån surf under den tiden. Marginellt mot vad mobilabonnemanget har i vilket fall. Käkar oftast nån macka eller passar på att göra nåt annat.
Så jag blir lite nyfiken på vad det är som drar så mycket data att det ens är intressant med wifi på en SC.
Så jag blir lite nyfiken på vad det är som drar så mycket data att det ens är intressant med wifi på en SC.
Ladda ner kartdata? 
Mer intressant kanske om man är på resa utanför EU där data är dyrt.

Mer intressant kanske om man är på resa utanför EU där data är dyrt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS