Supercharger wifi?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Sueco
Teslaägare

Supercharger wifi?

Inlägg av Sueco »

Nybliven Teslaförare här. När det finns en wifi icon för en supercharger, hur kopplar man upp sig?! Ser inget ssid när jag söker... Sitter i Kungälv och laddar just nu.
MY LR AWD -24 HW4
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare

Re: Supercharger wifi?

Inlägg av agehall »

Vad jag vet tillhandahåller inte Tesla Wifi vid SuC, men jag kanske har missat något.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
Kronberg
Teslaägare

Inlägg av Kronberg »

Bilen ska koppla upp automatiskt, oklart dock om det finns i Sverige eller om symbolen betyder att det finns Wi-Fi hos något annat företag (Max?)i närheten.
Användarvisningsbild
Sueco
Teslaägare

Inlägg av Sueco »

Finns inget kaffe på SuC heller så det är nog som du säger att ikonerna bara indikerar att det finns någonstans i närheten :( Såg någonstans att det skulle bli wifi på alla SuCs men blev väl aldrig något av med det.
Screenshot_20240707-222137.png
MY LR AWD -24 HW4
Användarvisningsbild
Claes_B
Teslaägare

Inlägg av Claes_B »

Nu superladdar jag ju rätt sällan, men jag har aldrig saknat wifi de gångerna jag gjort det, oftast handlar det om 10-20 minuter och jag gör knappt slut på nån surf under den tiden. Marginellt mot vad mobilabonnemanget har i vilket fall. Käkar oftast nån macka eller passar på att göra nåt annat.
Så jag blir lite nyfiken på vad det är som drar så mycket data att det ens är intressant med wifi på en SC.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Ladda ner kartdata? :)
Mer intressant kanske om man är på resa utanför EU där data är dyrt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar