kupefilter

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lejon1
Teslaägare

kupefilter

Inlägg av lejon1 »

Har köpt en 2015 P85D 12000 mil i väntan på att MY Juniper skall komma. När jag satte på Aircondicion första gången funkade den 5-10 sekunder Tesla suport säger att det kan vara kupefiltret som aldrig är bytt som behöver bytas. Kan det köpas på nätet och är det enkelt att byta själv.
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Referralkod: ts.la/simon82910

Re: kupefilter

Inlägg av Jaegaern »

Det går utmärkt att köpa via tesla.com. Men även om det bokas i appen och byts av mobila tekniker så är det sällan dyrt.

Jag tror teknikern kostar runt 50:- mer för att åka ut och göra arbetet åt dig, samt ta med sig nya originalfilter. Så det är inte ens en fråga, tycker jag.

Sen tycker jag det låter konstigt att AC inte skulle vara igång på grund av kupéfilter. Kan det inte vara annat som felar? Du kan ju själv se mer info om du kollar "Service mode".
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Användarvisningsbild
EV1
Teslaägare

Inlägg av EV1 »

Det kanske inte är dyrt att få det gjort men det är ett enkelt arbete, tar inte mycket mer än 10 minuter, det finns filmer på Youtube.
Kostar c:a 400kr att köpa på Tesla och 100kr att få det hemskickat om man inte har möjlighet att hämta.
Det finns att köpa billigare typ halva priset på Autodoc, jag köpte där först men det visade sig inte passa så det är som alltid lite av ett vågspel.
Filterbyte:

// Åke
Användarvisningsbild
Joakimgabrielsson
Teslaägare

Inlägg av Joakimgabrielsson »

Prova att ta ut filtret och kör acn. Så vet du om det är det. Kan dock inte tänka mig att det är det.
Skriv svar