I väntan på bättre tider (och kanske lite influenser från mig) har min mor och hennes sambo funderat på att skaffa sig en andra bil, och då skulle det vara en Renault Zoe eller en Nissan Leaf. Denna skulle då leasas.
Leafen lät det som skulle kosta cirka 3000 Kr i månaden, och Zoen cirka 2600 Kr. Dock stod det något om restvärde på Zoen som dom inte riktigt förstod vad som menades.
Dom bor i mitten av Dalarna och skulle för det första ha den som pendelbil till jobbet som ligger cirka 3 KM bort, och sedan som utflyktsbil inom länet. De långa resor som dom gör sker oftast till Stockholm eller Trysil i Norge, hur tror ni att det skulle gå att åka till dessa ställen, i dagsläget och inom den närmsta framtiden? Som sagt är bilen en andrabil (Får se hur länge de står ut med fossildrift efter att ha provat på

Sedan har vi laddning, om jag inte missminner mig så är Leafen bättre på allt utom snabbladdning via AC, som i princip aldrig sker i alla fall.
Jag lutar åt att ge en rekommendation till en Nissan Leaf utifrån informationen jag fått från deras håll och mina egna kunskaper.
Håller TeslaClubSweden med? Andra synpunkter? Något jag missat?