Så nu har jag en ganska lång erfarenhet från båda modellerna

Stereon: Jag upplevde faktiskt en stor skillnad. Det var det första jag märkte när jag bytte till RWD och det första jag märkte när jag bytte tillbaka. LR (Dual motor) har 17 högtalare, dubbla subwoofers och dubbla förstärkare. Jag gillar bra ljud och när man vant sig vid den stora stereon så märktes verkligen skillnaden främst i basen men även i den rumsliga känslan. Därmed inte sagt att RWD stereo inte är bra, det är den men det är en skillnad om man gillar bra ljud.
Accelerationen: Även här är det en stor skillnad. Men jag tycker å andra sidan att RWD har tillräckligt med kraft och jag upplevde faktiskt inte att jag saknade den extra accelerationen.
(288 kw jmf med 188 kw, dvs LR har 50% mer kraft här). LR 0-100 på 4,4 sekunder och rwd på 6,1 sekunder. Men som sagt för min del är den extra kraften inget jag känner att jag behöver.
4 hjulsdrift. Det här var anledningen till att jag köpte en LR (dual motor). Men då det var sommar så märkte jag ingen skillnad i köregenskaperna. Som jag förstått det så använder LR mest bakhjulsdrift i normala förhållanden. Körde min egen LR en hel del i snö i vintras och var väldigt nöjd med 4 hjulsdriften. Vet inte hur RWD hade funkat.
Räckvidd: Även här märkte jag en stor skillnad. (WLPT 63 mil vs 51 mil) I vardagen hade det inte spelat någon roll, men jag kör en del längre resor och då märktes det att rwd batteri är mindre och dessutom laddar långsammare. (LR laddar max 250 kw och RWD max 170 kw). Fler laddstopp med RWD längs vägen alltså.
Klädsel dörrar. Skiljer sig åt men inget som jag eg tänkte så mycket på.
Något mer som skiljer sig år? I så fall märkte jag inte det.
Fina bilar båda två, det mesta är trots allt det samma.