Premium Connectivity utan Spotify?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Premium Connectivity utan Spotify?

Inlägg av spacecoin »

Screenshot 2024-10-01 at 12.27.36.png
Användarvisningsbild
tnjo
Teslaägare

Re: Premium Connectivity utan Spotify?

Inlägg av tnjo »

Det var snålt,vad får man då förutom lite röda linjer på kartan?
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare

Inlägg av holden »

That sucks. Bryts så fort någon lyssnar hemma när man är inloggad med sitt eget premium och går inte att hantera profiler vad jag lyckats förstå.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Vad menar de egentligen?

* Log in with your personal account or continue accessing the vehicle account by updating the account information with your personal email.

Menar de att jag kan göra fordonets eget konto till ett vanligt och sedan betala för det?

Retaining the Spotify account requires the 2024.32.4 software update.*

Och vad menar de med den här raden egentligen? Vilket spotifykonto är det jag ska behålla?

När Spotify försvinner kommer jag nog sluta betala för premium connectivity. Har ändå en wifirouter i bilen, betala 99 kr för visualisering av trafik och googlekartorna känns ovärt.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Ännu en USP som försvinner.

"Lyckligtvis" så lägger inte Sveriges Radio ut sommarpratarna längre, så vi har inte lyssnat mycket på Spotify i sommar.
Dock har jag använt Spotify för att lyssna på dokumentärer på väg till Lappland nu.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
MY_piraya
Teslaägare

Inlägg av MY_piraya »

Läge att prova Youtube music?
MY 2023 RWD /Midnight Silver | Norrköping
RN1185456xx Leverans 24/5 2023
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare

Inlägg av jonasl »

Jag har YT Premium, ett familjekonto. Förut var det riktigt prisvärt med 179 kr, både reklamfritt youtube och YT Music. Nu kommer det tydligen gå upp till 279 kr. Men jag har testat i bilen och det funkar även om det faktiskt oftast är spotify som används ändå. Snart ändring på det verkar det som :-)
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Falcon_b
Referralkod: ts.la/michael157553

Inlägg av Falcon_b »

Är det inte så att bilen har ett eget Spotify-konto som följer med premium connect, dvs inte ditt personliga, och det är det man kommer ta bort. Man kommer alltså behöva använda sitt egna Spotify-konto framöver. För mig är det inte något större problem, men ändå lite surt att funktioner plockas bort. Om jag fattat rätt vill säga...
Användarvisningsbild
SIR N
Teslaägare
Referralkod: ts.la/sren49192

Inlägg av SIR N »

Kommer inte att sakna. Jag la ner Spotify när Apple Music kom till Tesla. Kontot som ingår i PC används så gott som aldrig. Så hellre att de tar bort det fria Spotify-kontot än att de höjer priset på PC som kanske varit alternativet. Vi vet ju inte vad som försiggått bakom kulisserna.
Model 3 SR+ 2019 | Model 3 LR 2023
Användarvisningsbild
RareEarth
Teslaägare

Inlägg av RareEarth »

jonasl skrev: 01 okt 2024 13:02
Vad menar de egentligen?

* Log in with your personal account or continue accessing the vehicle account by updating the account information with your personal email.

Menar de att jag kan göra fordonets eget konto till ett vanligt och sedan betala för det?

Retaining the Spotify account requires the 2024.32.4 software update.*

Och vad menar de med den här raden egentligen? Vilket spotifykonto är det jag ska behålla?

När Spotify försvinner kommer jag nog sluta betala för premium connectivity. Har ändå en wifirouter i bilen, betala 99 kr för visualisering av trafik och googlekartorna känns ovärt.
Jag antar att de menar att man kan ta över bilens konto och göra det personligt om man vill. Annars raderas det väl troligen.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare

Inlägg av mikebike »

Falcon_b skrev: 01 okt 2024 14:00
Är det inte så att bilen har ett eget Spotify-konto som följer med premium connect, dvs inte ditt personliga, och det är det man kommer ta bort. Man kommer alltså behöva använda sitt egna Spotify-konto framöver. För mig är det inte något större problem, men ändå lite surt att funktioner plockas bort. Om jag fattat rätt vill säga...
För oss som inte har Spotify Premium blir det desto större "problem".

Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare

Inlägg av mikebike »

MY_piraya skrev: 01 okt 2024 13:31
Läge att prova Youtube music?
Kan man lyssna på Sveriges Radios poddar/dokumentärer där?

Jag har fattat det som att musikutbudet är sämre på YT Music än på Spotify?

Användarvisningsbild
Lootskin
Teslaägare
Referralkod: ts.la/robin104147

Inlägg av Lootskin »

Har aldrig haft Spotify Premium i min bil trots att jag betalat för Premium Connectivity. Skannar jag QR-koden i bilen för att logga in säger den åt mig att jag måste ha Spotify Premium. Är det här alltså något som ska finnas gratis i bilen? M3 -21
Tesla Model 3 Long Range -21
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare

Inlägg av mikebike »

Lootskin skrev: 01 okt 2024 16:50
Har aldrig haft Spotify Premium i min bil trots att jag betalat för Premium Connectivity. Skannar jag QR-koden i bilen för att logga in säger den åt mig att jag måste ha Spotify Premium. Är det här alltså något som ska finnas gratis i bilen? M3 -21
Bilen har ett eget Spotifykonto, man skannar ingen QR-kod. Man väljer att använda bilens konto bara.
Ja, M3 -21 har gratis Spotify om man betalar för Premium Connectivity.

Användarvisningsbild
Imolarot
Teslaägare

Inlägg av Imolarot »

Lootskin skrev: 01 okt 2024 16:50
Ja, det fanns/finns någon text ”Använd bilens konto” eller liknande under den normala inloggningen.
Falcon_b
Referralkod: ts.la/michael157553

Inlägg av Falcon_b »

mikebike skrev: 01 okt 2024 15:12
Falcon_b skrev: 01 okt 2024 14:00
För oss som inte har Spotify Premium blir det desto större "problem".
Ja, jag förstår det. Det är som sagt synd att man tar bort funktionalitet, men jag gissar att man i detta fall vill komma loss från att erbjuda ett abonnemang på en (1) av streaming-tjänsterna nu när man börjar tillföra fler och fler. Gissar att det skulle bli ohållbart att tillhandahålla ett gratis-konto för alla tjänster, om det ens är möjligt med tanke på alla avtal som behöver ordnas. Därför tror jag att man, för inte hamna i en sits där man anklagas för att gynna en viss leverantör (Spotify), tar bort det och satsar mer på flera tjänster/valfrihet för användaren. Men som sagt, lite surt är det ju...
Användarvisningsbild
repulsiv
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av repulsiv »

Låt mej gissa att det fortfarande kommer att kosta en hundring i månaden..

Det är ju iaf en anledning att fortsätta att inte betala för premium, spotify var väl största anledningen att ha det, att ha satellitkartor intresserar mej inte, att kolla på bilens kameror remote fungerar så dåligt att det inte heller är värt nåt, då är det väl enbart fartkameravarningen som man får betala för i praktiken..
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Ja. Nu är det inte mycket kvar som gör det värt att ha.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
tnjo
Teslaägare

Inlägg av tnjo »

Dom kanske ändrar så mycket som.funkar med hotspot kräver
premium i framtiden
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare

Inlägg av jonasl »

Skulle de lägga till så att bilens uppkoppling kan delas med de som sitter i bilen så vore det en bra grej som jag skulle kunna betala för.

Sen kommer barnen bli sura om satellitkartan försvinner..
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare

Inlägg av Elix747 »

Har Serra Medea’s gått ut även i Sverige? Jag har inte fått någon info än. Verkar ju iofs vara rimligt att om det blir så i U.S. så blir det samma i Sverige.

Om det händer så är det för mig en stor anledning att inte ha Premium längre. Använder trafiklagret på kartan ofta, men otroligt tråkigt om Spotify kontot försvinner.

Dock oklart hur det fungerar om man anger sin e-post enligt info på första inlägget i tråden.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Elix747 skrev: 01 okt 2024 22:27
Har Serra Medea’s gått ut även i Sverige? Jag har inte fått någon info än. Verkar ju iofs vara rimligt att om det blir så i U.S. så blir det samma i Sverige.

Om det händer så är det för mig en stor anledning att inte ha Premium längre. Använder trafiklagret på kartan ofta, men otroligt tråkigt om Spotify kontot försvinner.

Dock oklart hur det fungerar om man anger sin e-post enligt info på första inlägget i tråden.
Jag tror att det här var Australien, men om jag får gissa så är det bara en tidsfråga.

Som jag tolkar meddelandet så erbjuds man migrera sina playlists och sånt i gratiskontot till ett betalkonto.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

spacecoin skrev: 01 okt 2024 22:36
Elix747 skrev: 01 okt 2024 22:27

Jag tror att det här var Australien, men om jag får gissa så är det bara en tidsfråga.

Som jag tolkar meddelandet så erbjuds man migrera sina playlists och sånt i gratiskontot till ett betalkonto.
Så din trådstart handlar inte om förändringar i Sverige utan är bara spekulationer att det kan bli likadant här?

Det hade nog varit lämpligt att skriva i första inlägget.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare

Inlägg av jonasl »

Fast det är nog rätt rimligt att tro att det kommer hit också. Lätt att tro att det är för att kunna avveckla Spotify de rullat ut de andra musikklienterna.

Någon som testat Amazon Music, hur är utbudet där? Det är onekligen så att en del fattas på YT Music.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare

Inlägg av Bengt »

SIR N skrev: 01 okt 2024 14:16
Kommer inte att sakna. Jag la ner Spotify när Apple Music kom till Tesla. Kontot som ingår i PC används så gott som aldrig. Så hellre att de tar bort det fria Spotify-kontot än att de höjer priset på PC som kanske varit alternativet. Vi vet ju inte vad som försiggått bakom kulisserna.
Samma här!
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Skriv svar