Köper gärna en med följande spec:
- ”Teslaknapp”
- Svart eller svartvit
- ~5 meter
- 3-fas
- 11 kW eller mer
- 16 A eller mer
Laddkabel med ”Teslaknapp”
Moderator: Redaktion
- Trean
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tony98579
Re: Laddkabel med ”Teslaknapp”
Har tyvärr ingen att sälja, men vill ändå tipsa om denna kabel från Metron som är lätt och fungerar väldigt bra.
https://eauto.si/metron-shop/product/cc ... ase-tesla/
Tack! Ponera att bilen är låst och laddar och att man vill ta ut sladden, funkar det då att bara trycka på knappen för att frigöra sladden? Kanske förutsatt att bilen känner av ens nyckel i närheten?Trean skrev: ↑06 okt 2024 08:47Har tyvärr ingen att sälja, men vill ändå tipsa om denna kabel från Metron som är lätt och fungerar väldigt bra.
Jag har två av dessa och de funkar bra. Beter sig precis som sladden på vår gamla Tesla Wall Connector som vi hade innan jag behövde lastbalansera med två boxar.
Dvs, det stoppar laddning och släpper laddkabeln om bilen är upplåst eller triggar upplåsning och allt ovan om nyckeln finns tillräckligt nära bilen när man trycker.
Knappen funkar även för att öppna laddluckan när man ska stoppa in sladden. Står båda bilarna bredvid varandra ej inkopplade öppnas båda laddluckorna.
Har flera gånger upptäckt att min fru glömt koppla in sin bil på så vis när jag ska koppla in min.
Haft dem i flera år och fungerat klanderfritt även om knappen inte är lika snyggt designad som Teslas egna. Rekommenderas.
Dvs, det stoppar laddning och släpper laddkabeln om bilen är upplåst eller triggar upplåsning och allt ovan om nyckeln finns tillräckligt nära bilen när man trycker.
Knappen funkar även för att öppna laddluckan när man ska stoppa in sladden. Står båda bilarna bredvid varandra ej inkopplade öppnas båda laddluckorna.
Har flera gånger upptäckt att min fru glömt koppla in sin bil på så vis när jag ska koppla in min.

Haft dem i flera år och fungerat klanderfritt även om knappen inte är lika snyggt designad som Teslas egna. Rekommenderas.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD

Låter väldigt bra! En sådan söker jag!Alfred skrev: ↑06 okt 2024 18:10Jag har två av dessa och de funkar bra. Beter sig precis som sladden på vår gamla Tesla Wall Connector som vi hade innan jag behövde lastbalansera med två boxar.