Köpa demobil – hur bra?
Postat: 17 okt 2024 00:13
Bröt ut den här diskussionen och skapade den här nya tråden istället.
Undrar hur många gånger ett demoex. av en högprestandaelbil gjort ~0-100-accelerationer under ~1 års tid... Sliter inte det på hjulupphängning och drivlina? Sliter inte sådana här maxeffektuttag även lite extra på batteriet?
Och när det gäller fossilförbrännare: Undrar hur många gånger de demoex:en gjort ~0-100-accelerationer utan att oljetemperaturen i förbränningsmotorn varit ~75 grader eller mer. Undrar hur mycket slitage på motor och drivlina det ger upphov till. Tänker t.ex. på åtminstone några av VAG-gruppens DSG-växellådor...
Gemene tjänstebilsförare kör kanske också som en biltjuv... Vad vet jag...
Å ena sida... Å andra sidan...Sportbilsentusiasten skrev: ↑16 okt 2024 14:07Detta är skälet att jag föredrar köpa demobilar eller 1-årig bil.
Alla bilar är lite olika
Sedan är värdeminskningen trevlig!
Undrar hur många gånger ett demoex. av en högprestandaelbil gjort ~0-100-accelerationer under ~1 års tid... Sliter inte det på hjulupphängning och drivlina? Sliter inte sådana här maxeffektuttag även lite extra på batteriet?
Och när det gäller fossilförbrännare: Undrar hur många gånger de demoex:en gjort ~0-100-accelerationer utan att oljetemperaturen i förbränningsmotorn varit ~75 grader eller mer. Undrar hur mycket slitage på motor och drivlina det ger upphov till. Tänker t.ex. på åtminstone några av VAG-gruppens DSG-växellådor...
Gemene tjänstebilsförare kör kanske också som en biltjuv... Vad vet jag...