Stänkskydd bak till MY LR RWD -24
Moderator: Redaktion
-
- Referralkod: ts.la/michael157553
Stänkskydd bak till MY LR RWD -24
Jag funderar på att skaffa stänkskydd bak på bilen som extra skydd mot stenar/grus/skräp. Finns det någon som har något bra tips på stänkskydd som dessutom klarar snö, slask och is nu på vintern? Prövade ett par från Hamphi men de passade inte riktigt. Som nybliven ägare så har jag förstått att det kan skilja mellan varianter och årsmodeller inom modellprogrammet.
Re: Stänkskydd bak till MY LR RWD -24
Enligt min erfarenhet efter 4000 körda mil är det inget som du behöver införskaffa.Falcon_b skrev: ↑30 okt 2024 08:45Jag funderar på att skaffa stänkskydd bak på bilen som extra skydd mot stenar/grus/skräp. Finns det någon som har något bra tips på stänkskydd som dessutom klarar snö, slask och is nu på vintern? Prövade ett par från Hamphi men de passade inte riktigt. Som nybliven ägare så har jag förstått att det kan skilja mellan varianter och årsmodeller inom modellprogrammet.
MY RWD Vit 2023
-
Är det så, så är det ju naturligtvis fantastiskt, men man är ju alltid lite nojig när man köpt något nytt. Särskilt något för över 600kkrFreez skrev: ↑30 okt 2024 08:49Enligt min erfarenhet efter 4000 körda mil är det inget som du behöver införskaffa.Falcon_b skrev: ↑30 okt 2024 08:45Jag funderar på att skaffa stänkskydd bak på bilen som extra skydd mot stenar/grus/skräp. Finns det någon som har något bra tips på stänkskydd som dessutom klarar snö, slask och is nu på vintern? Prövade ett par från Hamphi men de passade inte riktigt. Som nybliven ägare så har jag förstått att det kan skilja mellan varianter och årsmodeller inom modellprogrammet.

Har flera här på forumet samma erfarnhet som @Freez ovan?
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Stänkskydd fram har man för att skydda den egna bilen, stänkskydd bak har man för att skydda andra bilar.
Förut var det lag på stänkskydd.
Förut var det lag på stänkskydd.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Jag köpte nya stänkskydd fram/bak men inte installerat än då det inte behövs. Däremot ska jag byta främre då de tar i varje gång jag ut på vår gata pga ett kort och högt farthinder.
Jag beställde innan jag fick bilen för att alla sa att man måste köpa det men misstänker att det gäller tidigare årgångar av Y.
Däremot hade jag försökt hitta ett stänkskydd fram som är lite högre och kanske lite bredare. Om man är i behov av det, t ex åker mycket grusväg. T ex landstället eller fjällstugan för min del.
Jag beställde innan jag fick bilen för att alla sa att man måste köpa det men misstänker att det gäller tidigare årgångar av Y.
Däremot hade jag försökt hitta ett stänkskydd fram som är lite högre och kanske lite bredare. Om man är i behov av det, t ex åker mycket grusväg. T ex landstället eller fjällstugan för min del.
- Oscar11
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Bakomliggande trafikanter kan tycka annorlunda.Freez skrev: ↑30 okt 2024 08:49Enligt min erfarenhet efter 4000 körda mil är det inget som du behöver införskaffa.Falcon_b skrev: ↑30 okt 2024 08:45Jag funderar på att skaffa stänkskydd bak på bilen som extra skydd mot stenar/grus/skräp. Finns det någon som har något bra tips på stänkskydd som dessutom klarar snö, slask och is nu på vintern? Prövade ett par från Hamphi men de passade inte riktigt. Som nybliven ägare så har jag förstått att det kan skilja mellan varianter och årsmodeller inom modellprogrammet.
Tesla MYLR -23
Sant! Det kan vara snyggt ocksåOscar11 skrev: ↑30 okt 2024 12:56Bakomliggande trafikanter kan tycka annorlunda.Freez skrev: ↑30 okt 2024 08:49Enligt min erfarenhet efter 4000 körda mil är det inget som du behöver införskaffa.Falcon_b skrev: ↑30 okt 2024 08:45Jag funderar på att skaffa stänkskydd bak på bilen som extra skydd mot stenar/grus/skräp. Finns det någon som har något bra tips på stänkskydd som dessutom klarar snö, slask och is nu på vintern? Prövade ett par från Hamphi men de passade inte riktigt. Som nybliven ägare så har jag förstått att det kan skilja mellan varianter och årsmodeller inom modellprogrammet.

MY RWD Vit 2023
-
Tack för alla svar! Jag börjar inse att jag kanske är lite väl nojig när det gäller stänkskydd baserat på vad som skrivs här. Jag avvaktar nog lite...