Nytt högerlyse.

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Nytt högerlyse.

Inlägg av Bod »

I våras började vår Model S klaga på att högra framlyktan inte kunde ställa in sig. Felet var intermentent och uppstod bara när det vara kallt. Jag kontaktade Tesla Service. De gav mig en offert på drygt 4kkr. Efter att deras ranger tittat på problemet och att det inte visat sig på någon vecka, så rekommenderade rangern att jag skulle avvakta till felet blev permanent. Ett råd jag följde. Bilen har gått felfritt under sommaren men nu på hösten har felet återkommit. Det hat blivit kyligt.

Tog kontakt med Tesla service igen för att åtgärda felet. Det tråkiga är att Telia höjt priset med över 400% sedan i maj. Nu vill de ha närmare 21kkr för att åtgärda felet.

Tyckte det var lite absurt, vilket jag påpekade utan förståelse från Tesla sida.

Tog då kontakt med Grufman. De föreslog att ja skull fixa en ny strålkastare själv och sedan skulle de montera den. Mitt problem är att jag inte vet var jag skall få tag på en. Grufman föreslog Bildelsbasen.se. Verkar dock som om de inte har någon.

Är det någon här som kan ge något tipps om var kan få tag på en. Eller ännu hellre, en verkstad som kan fixe en strålkastare och samtidigt byta den. Kan tänka mig att ta mig en bra bit utanför Stockholm för att få hjälp.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Re: Nytt högerlyse.

Inlägg av tor-ake »

Rekommenderar Ebay.de - massor av bildemonteringar i europa kränger attraktiva delar där. Ta reda på artikelnumret för original och sök med det.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
dell0
Teslaägare

Inlägg av dell0 »

Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »