Varför har dom sabbat Energi appen
Moderator: Redaktion
Varför har dom sabbat Energi appen
Är det bara jag som upplever det som att do gjort en helt vansinnig uppdatering av Energi appen. Under förbrukning nu så presenters alltid senaste 300km tidigare kunde man välja förbrukning för senaste 10, 20, 50 km vilket var perfekt om man kopplade på en släp eller om det blev slask eller hällregn. Nu när jag sitter och kör är jag helt ointresserad av vad bilen dragit tidigare i veckan.
Kan man se för 20-50km på något sätt som jag missat?
Finns det fortfarande inget finurligt sätt att ladda äldre mjukvara?
2 1/2 år med min Y som jag hoppades skulle uppdateras till det bättre men nu börjar jag tröttna på Tesla.
Kan man se för 20-50km på något sätt som jag missat?
Finns det fortfarande inget finurligt sätt att ladda äldre mjukvara?
2 1/2 år med min Y som jag hoppades skulle uppdateras till det bättre men nu börjar jag tröttna på Tesla.
Re: Varför har dom sabbat Energi appen
God Jul hälsar Tesla
Tycker också energigrafen var bättre tidigare
Tycker också energigrafen var bättre tidigare
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Låter ju helt värdelöst. Har inte kört några längre sträckor sedan jag installerade Holiday Update så jag har inte använt energigrafen.
Model Y LR AWD 2022
- Skyltspurtaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/thomas36594
Skitirriterande. Jag klassar det som en bug, man måste ju kunna ändra skalan på X-axeln alternativt få resetta grafen. Väntar på nästa uppdatering, hoppas på fix snart för skickar man på tex en takbox e man ju helt blind första 300 km typ…
Fast ni kan ju se förbrukningen för pågående resa i /Resor.
MY RWD Vit 2023
Förbrukningen är ju inget problem.
Det är ju kvarvarande räckvidd under rådande omständighet folk behöver.
Gillar man huvudräkning som jag gör klarar man sig hyfsat, men på en lite längre resa kan man kanske inte alltid lita på att snittet man haft på en lång sträcka gäller fram tills nästa laddare.
Model S/X Palladium har vart helt utan sedan de kom. Det fanns ett lite olika tjuvknep att få fram den gamla energiappen men de tog de bort.
Så vi har ju klarat oss helt utan, tills 2024.44, nu finns den försämrade. I S/C-fallet, bättre än ingen.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Ja det blir till att räkna från förbrukningen, riktigt primitivt, jag kör en hel del släp på vintern och brukar använda energi appen för att anpassa farten under rådande förhållanden så man kan komma fram med 1-2% men det blir ju rätt mycket bökigare att nollställa resa med jämna mellanrum och räkna manuellt. Jag saknar den tidigare funktionaliteten mycket. Men då är det inget jag missat så att man kan se beräknad körsträck utifrån aktuell förbrukning på något finurligt sätt. Tesla kanske skulle lägga till en kalkylator app i stället. Vad trött jag blir.
Denna förändring har inte landat i min MYLR rwd som jag hämtade ut i mitten på oktober-24 och är byggd i slutet på september -24 trotts att jag accepterat två stora nedladdnings paket i november.
Det är en julklapp så den kommer med julpaketet. 2024.44.25
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Ja, en usel förändring som är svår att förstå. Eller kör de så otroligt långt i usa på en och samma resa så de vill se 30 mil bakåt alltid?
Model Y LR.
Model S70D
Har också märkt idag att jag bara har plats för tre ikoner i verktygsfältet vilket är väldigt lite. Är det samma för er andra?
Man vill ju ha telefonen appen, energiappen, Spotify, radio, sms appen men får bara plats 3st...
Man vill ju ha telefonen appen, energiappen, Spotify, radio, sms appen men får bara plats 3st...
Håller med om att energiappen numera i jämförelse mot innan i princip är obrukbar.
Begärde service i appen med denna förklaring men fick inte igenom det till Tesla utan fick förklaring med enda val att avboka servicebegäran.
”Efter uppdatering av mjukvara så har energiappen förändrats och jag lyckas tex inte se förbrukningen för de senaste 50km längre. Nu går det inte alls att beräkna räckvidden för befintliga körförhållanden som innan. Appen har blivit mycket sämre. Hur får jag tillbaka den gamla versionen?”
Skrev i stället en ny servicebegäran:
-Efter programuppdatering fungerar inte energiappen.
Då gick det igenom till granskning så tips till er som er som inte gillar uppdateringen att skicka samma fråga till Tesla så de får feedback.
Begärde service i appen med denna förklaring men fick inte igenom det till Tesla utan fick förklaring med enda val att avboka servicebegäran.
”Efter uppdatering av mjukvara så har energiappen förändrats och jag lyckas tex inte se förbrukningen för de senaste 50km längre. Nu går det inte alls att beräkna räckvidden för befintliga körförhållanden som innan. Appen har blivit mycket sämre. Hur får jag tillbaka den gamla versionen?”
Skrev i stället en ny servicebegäran:
-Efter programuppdatering fungerar inte energiappen.
Då gick det igenom till granskning så tips till er som er som inte gillar uppdateringen att skicka samma fråga till Tesla så de får feedback.
Heeeeeeerreguud vad dålig den är!!
Långresa med takbox nästa helg, kommer inte få mycket hjälp av energiappen (förens jag är framme).
Långresa med takbox nästa helg, kommer inte få mycket hjälp av energiappen (förens jag är framme).
Iom att appen ändrades så tittar jag mer på rutan längst ner till vänster där man kan swipea mellan tre olika lägen och i mitt läget i min bil har jag förbrukning sedan start och sedan laddning, den gör jobbet för mig 

Har inte uppdat de rat till absolut senaste versionen men man kan fortfarande inte se aktuell förbrukning?
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21