Dekal på bakrutan
Moderator: Redaktion
Dekal på bakrutan
Funderat på att göra mitt eget klistermärke och sätta på bakrutan på min MYLR.
Någon som har erfarenhet av detta och kan tipsa om leverantör, material och storlek..?
Funkar denna?:
Någon som har erfarenhet av detta och kan tipsa om leverantör, material och storlek..?
Funkar denna?:
Polestar 2 LR 2023
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
M3SR+ 2020, Midnight Silver/Sv, 19" Sport
Re: Dekal på bakrutan
Jag har köpt dekaler av dom här tidigare:
https://www.dekaltrim.nu/
Dom kan nog hjälpa dig att få till ett bättre typsnitt
-
Eftersom du frågar… Tycker det ser ut om du särskrivit: "TRUMP SUPPORTER"
Jag hade skrivit ihop det istället: TRUMPSUPPORTER
Eller använt ett bindestreck: TRUMP-SUPPORTER
EDIT: Hade nog valt att använda bindestreck.
Annars tycker jag det funkar.
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 2 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
På vilket sätt kan kan man få till ett bättre typsnitt?Fredrik j skrev: ↑14 jan 2025 11:36Jag har köpt dekaler av dom här tidigare:
EDIT: Säger inte att det där med 100% säkerhet är världens bästa typsnitt i det här fallet, men tycker helt klart att det är "Good enough". Det är ju i alla fall ingen antikva.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Sedan bör meningen börja med ett Jag eller Vi.SwedishAdvocate skrev: ↑14 jan 2025 11:47Eftersom du frågar… Tycker det ser ut om du särskrivit: "TRUMP SUPPORTER"
Annars tycker jag det funkar.![]()

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
Tycker inte jag. Det finns ju ett "jag" med som fjärde ord i meningen. Tycker jag funkar utmärkt. Börjar du med ett jag blir det ju tvärt om bara en störande upprepning.mikebike skrev: ↑14 jan 2025 11:57Sedan bör meningen börja med ett Jag eller Vi.SwedishAdvocate skrev: ↑14 jan 2025 11:47Eftersom du frågar… Tycker det ser ut om du särskrivit: "TRUMP SUPPORTER"
![]()
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
"Det tycker inte jag"SwedishAdvocate skrev: ↑14 jan 2025 12:00Tycker inte jag. Det finns ju ett "jag" med som fjärde ord i meningen. Tycker jag funkar utmärkt. Börjar du med ett jag blir det ju tvärt om bara en störande upprepning.mikebike skrev: ↑14 jan 2025 11:57Sedan bör meningen börja med ett Jag eller Vi.SwedishAdvocate skrev: ↑14 jan 2025 11:47Eftersom du frågar… Tycker det ser ut om du särskrivit: "TRUMP SUPPORTER"
![]()

Volvo PV 544 Special 1963
Jag satte denna på min bil.
Gjorde ett gäng så om du vill du hämta i Malmö kan du få 1-2st.
Ska vara "avtagbar" men lämnar rejält med klister efter sig. Har nu satt den på en slaktad övningskörningsskylt.
Har fått ganska mycket uppskattning för den (bla en kvinna som var tvungen att krama mig). Hyfsat vanligt att folk fotar vid tex rödljus. Tror många ftf, av olika anledningar, känner rejäl aversion mot Musk.
I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo
Jag tänkte att dom har flera tusen typsnitt för dekaler.SwedishAdvocate skrev: ↑14 jan 2025 11:48På vilket sätt kan kan man få till ett bättre typsnitt?Fredrik j skrev: ↑14 jan 2025 11:36Jag har köpt dekaler av dom här tidigare:
EDIT: Säger inte att det där med 100% säkerhet är världens bästa typsnitt i det här fallet, men tycker helt klart att det är "Good enough". Det är ju i alla fall ingen antikva.![]()
Istället för Arial.
Varför säljer ni inte bara era Teslor istället för tramsa runt med diverse klistermärken?
MY RWD Vit 2023
Tack för tipset.Fredrik j skrev: ↑14 jan 2025 11:36Jag har köpt dekaler av dom här tidigare:
Fanns flera typsnitt jag kunde välja på...
Polestar 2 LR 2023
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
Jag är själv allergisk mot särskrivningar men just i det här fallet tyckte jag det var lämpligt då jag ville det skulle vara väldigt tydligt att det står TRUMP. Ett bindestreck känns inte estetiskt tilltalande...SwedishAdvocate skrev: ↑14 jan 2025 11:47Eftersom du frågar… Tycker det ser ut om du särskrivit: "TRUMP SUPPORTER"
Polestar 2 LR 2023
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
Jag tycker det räcker med ett jag.mikebike skrev: ↑14 jan 2025 12:05"Det tycker inte jag"SwedishAdvocate skrev: ↑14 jan 2025 12:00Tycker inte jag. Det finns ju ett "jag" med som fjärde ord i meningen. Tycker jag funkar utmärkt. Börjar du med ett jag blir det ju tvärt om bara en störande upprepning.mikebike skrev: ↑14 jan 2025 11:57Sedan bör meningen börja med ett Jag eller Vi.SwedishAdvocate skrev: ↑14 jan 2025 11:47Eftersom du frågar… Tycker det ser ut om du särskrivit: "TRUMP SUPPORTER"
![]()
![]()
Polestar 2 LR 2023
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
SnyggtONSatan skrev: ↑14 jan 2025 13:16Jag satte denna på min bil.
Gjorde ett gäng så om du vill du hämta i Malmö kan du få 1-2st.
Ska vara "avtagbar" men lämnar rejält med klister efter sig. Har nu satt den på en slaktad övningskörningsskylt.
Har fått ganska mycket uppskattning för den (bla en kvinna som var tvungen att krama mig). Hyfsat vanligt att folk fotar vid tex rödljus. Tror många ftf, av olika anledningar, känner rejäl aversion mot Musk.

Polestar 2 LR 2023
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
Har ett drygt år kvar på företagsleasingen. Känner inte att det är värt förlusten att sälja den nu...
Polestar 2 LR 2023
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
Skadan är ju redan skedd, Elon har fått sina pengar som han köpt makt för. Och en gammal Tesla med en anti-Elondekal är tyngre anti-Elon-statement än en VW.
Det var det löjligaste jag hört. Vem bryr sig om några klistermärken på ett par Tesla bilar. Nä är ni så missnöjda med Elon att ni kör runt med anti Elon klistermärken är det enda rätta att sälja era bilar. Allt annat visar att ni inte står för det ni tror på utan att pengarna ni ev förlorar är viktigare än er tro.
MY RWD Vit 2023
Du får väl syna de korten över tid?Freez skrev: ↑14 jan 2025 16:08
Det var det löjligaste jag hört. Vem bryr sig om några klistermärken på ett par Tesla bilar. Nä är ni så missnöjda med Elon att ni kör runt med anti Elon klistermärken är det enda rätta att sälja era bilar. Allt annat visar att ni inte står för det ni tror på utan att pengarna ni ev förlorar är viktigare än er tro.
Att köra med "Anti-Elon-klistermärke" tycker jag är OK idag.
Att göra det om något år, knappast.
Samma sak, de företag som köpt Tesla för sin "hållbarhetsimage" klarar sig hyfsat idag, not so much om något år...
Att Elon gillar både oljeborrning och tex AFD var ju inte känt tidigare.
Senast redigerad av ONSatan, redigerad totalt 1 gånger.
I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo
Ännu en vi som hatar Elon tråd.. med samma användare som i tidigare trådar.
Trist!
Trist!
MY RWD Vit 2023
Du verkar ju bry dig ivfFreez skrev: ↑14 jan 2025 16:08Det var det löjligaste jag hört. Vem bryr sig om några klistermärken på ett par Tesla bilar. Nä är ni så missnöjda med Elon att ni kör runt med anti Elon klistermärken är det enda rätta att sälja era bilar. Allt annat visar att ni inte står för det ni tror på utan att pengarna ni ev förlorar är viktigare än er tro.

Polestar 2 LR 2023
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
Själv är jag lite allergisk mot klistermärken på bilen, men jag är ännu mer allergisk mot gratisreklam så jag var ju tvingen att täcka över bilfirmans raklam på nummerskyltslisten,. därför har jag dessa på både fram och bak..
(Ja jag vet även att bilen är skitig..)
Det roligaste är att jag flera gånger "kommit på" folk som fotat klistermärket när bilen stått parkerad, hitills har alla flinat när dom gjort det iaf
Det roligaste är att jag flera gånger "kommit på" folk som fotat klistermärket när bilen stått parkerad, hitills har alla flinat när dom gjort det iaf

Senast redigerad av repulsiv, redigerad totalt 1 gånger.
Ett tips - försök undvika trådar som du tycker är trista

Polestar 2 LR 2023
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
Den var brarepulsiv skrev: ↑14 jan 2025 16:39Själv är jag lite allergisk mot klistermärken på bilen, men jag är ännu mer allergisk mot gratisreklam så jag var ju tvingen att t'cka över bilfirmans raklam på nummerskyltslisten,. därför har jag dessa på både fram och bak..
tomte.jpg
Det roligaste är att jag flera gånger "kommit på" folk som fotat klistermärket när bilen stått parkerad, hitills har alla flinat när dom gjort det iaf![]()
Polestar 2 LR 2023
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
Du förstod inte vad jag skrev?Freez skrev: ↑14 jan 2025 16:08Det var det löjligaste jag hört. Vem bryr sig om några klistermärken på ett par Tesla bilar. Nä är ni så missnöjda med Elon att ni kör runt med anti Elon klistermärken är det enda rätta att sälja era bilar. Allt annat visar att ni inte står för det ni tror på utan att pengarna ni ev förlorar är viktigare än er tro.