Vi har precis köpt en Model X p100d -19
Är båda 50 år
Många skadefria år
Bor i storstan
Svara inte bara ”Ta IF vi är nöjda” el. Liknande
Jag är jättenyfiken på Vad ni betalar osv…
Model och variant
Årsmodel
mil/ år
Trafik/halv/helförsäkring
Förs.Bolag
Din ålder (om du vill)eller bara över/under 24
Stad stor / liten eller på landet
Rabatt genom klubb/ förening/ fack*
Svara jättegärna JA/NEJ på följande frågor:
Har du haft en reglerbar skada på din Tesla ?
Fick du ersättning från ditt försäkringsbolag för den skadan ?
Är du nöjd med din försäkring ?
Självrisk och om det finns olika
Isf hur de påverkar årspremien
Vad betalar du per månad eller år ?
* tänk att det finns fackförbund som ger rabatt på Tesla försäkring till sina medlemmar
Tack på förhand för hjälpen
Här är lite mer information om varför jag skriver som att jag gör en marknadsundersökning
Jag precis som många letar efter en prisvärd försäkring. Jag hade en MS 100D ett tag på Trygg Hansa. Men premien gick från 17.000kr - 36.000kr per år då fick jag tuppjuck??
Vafan jag hade ju 8 stora försäkringar samt mitt AB samlat på TH. Så jag ringde upp TH och skulle förhandla. killen prutade till 32.000kr ? så jag bytte till IF 11.000kr / år med lägre självrisk på alla nivåer och bättre villkor. Den bilen är såld. Så nu är jag på jakt igen.
Surfar runt på alla forum (de flesta från 2022 eller bakåt).
Hittar inget relevant & aktuellt.
Hittade massa information om dyra TH och billiga ”Watercirkels”
de verkar väldigt duktiga på att ta betalt även om de är billigast
Och väldigt dåliga på att betala
Läste till och med om folk som hade problem att få hjälp av dem med villaförsäkringen.
Många skrämmande relativt nya kommentarer (2024-2025). Om hur dåligt de skött skadeärenden. Undrar hur det går för detta företag egentligen?
Så nu vill jag att vi vaskar fram en massa bra försäkringsbolag som jag kan ha som argument när jag ringer runt imorgon
Tack på förhand
OBS ! Dagens tips:
Du är inte bunden till årsförfallodagen på din bilförsäkring.
Det körde ”TH killen” med:
”-Du har tyvärr missat din årsförfallodag så du är bunden 11 månader till, sorry inget jag kan göra något åt”
Då gjorde jag en avställning av bilen på transportstyrelsen för en dag. Sa upp försäkringen med omedelbar verkan eftersom bilen inte var i trafik.
Bytte försäkringsbolag till IF
och ställde på den igen.
Sorry ”TH Killen” inget jag kan göra något åt