Mando bromsbelägg montering
Moderator: Redaktion
Mando bromsbelägg montering
Hej. Har någon gött att byta Mando bak bromsbelägg till MS2020? De säger att det att så svårt att tvinga bromsok peston för att gå helt bakom för att kunna placera de nya bromsbelägg. Är det sant? På flera artiklar jag läste att man måste ta bort broms motor första för att kunna sätta peston helt bakom eller man måste kontrollera peston genom Tesla service portal. Kan ni hjälpa?
Re: Mando bromsbelägg montering
Börja med att sätta bilen i "jack mode" och "tow mode" så är i alla fall bromsarna släppta.
Det finns sedan 3 sätt att dra tillbaka kolvarna.
1. använda serviceportalen (går bort om man inte vill betala)
2. Lossa kontakten och ansluta 12 V och köra tillbaka kolven. (lite bökigt och man måste hålla reda på vilket håll )
3. Lossa drivmotorn och skruva tillbaka kolven förhand med något verktyg (jag föredrar denna metod då man kan passa på att smörja och kontrollera packning)
mvh Mats
Det finns sedan 3 sätt att dra tillbaka kolvarna.
1. använda serviceportalen (går bort om man inte vill betala)
2. Lossa kontakten och ansluta 12 V och köra tillbaka kolven. (lite bökigt och man måste hålla reda på vilket håll )
3. Lossa drivmotorn och skruva tillbaka kolven förhand med något verktyg (jag föredrar denna metod då man kan passa på att smörja och kontrollera packning)
mvh Mats