Jag har utmaning med en trasig trycksensor på ett hjul. Bilen indikerar att den inte ger något signal. Det började förra hösten på sommardäck, då var det vänster fram som gav ingen signal. Sedan hade jag vinterdäck och allt var bra. Nu bytte jag tillbaka till de gamla sommardäcken, roterade alla hjulen och satte "den trasiga sensorn" på höger bak. Första dagen indikerade bilen ingen sensor på höger bak (vilket var enligt förväntan), men dagen efter bytte bilen indikation av trasig sensor till höger fram igen. Jag är ganska förvirrad nu vilken sensor som är trasig.
Är det någon som upplevt liknande problem att bilen byter position på den trasiga sensorn?
Jag vill gärna bara byta en sensor. Hur identifierar man vilket hjul som är trasig när bilen byter indikeringen på det sättet?
Trycksensorer udda beteende
Moderator: Redaktion
Re: Trycksensorer udda beteende
Du tror inte det är flera sensorer?Tesla08 skrev: ↑27 maj 2025 20:47Jag har utmaning med en trasig trycksensor på ett hjul. Bilen indikerar att den inte ger något signal. Det började förra hösten på sommardäck, då var det vänster fram som gav ingen signal. Sedan hade jag vinterdäck och allt var bra. Nu bytte jag tillbaka till de gamla sommardäcken, roterade alla hjulen och satte "den trasiga sensorn" på höger bak. Första dagen indikerade bilen ingen sensor på höger bak (vilket var enligt förväntan), men dagen efter bytte bilen indikation av trasig sensor till höger fram igen. Jag är ganska förvirrad nu vilken sensor som är trasig.
Är det någon som upplevt liknande problem att bilen byter position på den trasiga sensorn?
Jag vill gärna bara byta en sensor. Hur identifierar man vilket hjul som är trasig när bilen byter indikeringen på det sättet?
Jag har en issue med min S (2023, blåtands).
Jag har tre omgångar hjul, alka med original sensorer. Den nyaste omgången sensorer har ett beteende där de kommer och går.
Funkar alltid vid start och korta körningar men på längre körningar tappar de kontakten på ngt vis. Det är tre av fyra i den uppsättningen som strular och de har gjort det sedan de var nya.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Henkens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik34698
Re: Trycksensorer udda beteende
Sänk lufttrycket i ett däck och kollat vilken som ändras på displayen.
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell S 90D -17