Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Moderator: Redaktion
Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Jag är genuint fascinerad att det går att sälja fossiler år 2025.
Lämnade min GT på service hos Audi idag och fick en sprillans ny A5 Avant Quattro TDI som lånebil. Ganska identisk med A6 E-tron invändigt tror jag och verkligen en snygg bil.
Men helt sjukt att starta dieselmotorn på ca 200 häst och köra iväg med en trött automatlåda.
Jag skulle helt ärligt hellre köra en Fiat 500e eller Mazda MX30 till vardags än den nya "exklusiva premiumbilen" från Audi.
Lämnade min GT på service hos Audi idag och fick en sprillans ny A5 Avant Quattro TDI som lånebil. Ganska identisk med A6 E-tron invändigt tror jag och verkligen en snygg bil.
Men helt sjukt att starta dieselmotorn på ca 200 häst och köra iväg med en trött automatlåda.
Jag skulle helt ärligt hellre köra en Fiat 500e eller Mazda MX30 till vardags än den nya "exklusiva premiumbilen" från Audi.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2455
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Jag tror det kan bero på att de kunderna aldrig kört någon elbil ännu.
Verkar ju som att övervägande antal elbilsägare fortsätter med elbilar.
Verkar ju som att övervägande antal elbilsägare fortsätter med elbilar.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Efter 10 år med elbil överväger jag på riktigt en bensinbil igen.
Minst V8, med stor tank.
Men absolut inte ny.
Bilar efter 2020 går bort.
För mycket tech som är tvingande som jag inte vill ha.
Tack för det, EU.
Minst V8, med stor tank.
Men absolut inte ny.
Bilar efter 2020 går bort.
För mycket tech som är tvingande som jag inte vill ha.
Tack för det, EU.
Model S P85DL+
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Ja det är nog den vanligaste förklaringen. Men sjukt nog finns det ju folk som verkligen prövar elektriskt och ändå köper fossilt. Jag kan verkligen inte förstå det.Off Grid Byggaren skrev: ↑05 jun 2025 20:27Jag tror det kan bero på att de kunderna aldrig kört någon elbil ännu.
Verkar ju som att övervägande antal elbilsägare fortsätter med elbilar.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Har du verkligen kört en i nutid eller har du bara en romantiserad bild av hur det är?
Jag har flera ggr lurat mig själv att det nog kan vara kul med en sportig fossil men jag blir lika besviken varje gång. Skulle inte köra en om jag fick den gratis ens.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Jag kan förstå att det kan finnas dom som vill kunna dra tungt släp. Många drar hästsläp eller husvagnar där man behöver över 1800kg. Jag tror en starkt bidragande anledning till xc60 hybrid säljer så bra är att den får dra 2250kg.
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Mja, kanske om man ska kajka land och rike runt. Annars går det ju fint med en Model X, Kia EV9 eller EX90 mil.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
-
- Inlägg: 739
- Blev medlem: 01 sep 2021 15:32
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Är lite svårt för mig att förstå också. Efter att ha vant sig vid elbil så känns en ICE-drivlina ryckig och oharmonisk. För att inte tala om tokslö. Kör ibland mina föräldrars Mercedes E 350. Den har på papperet 292 hk, men jämfört med Teslan så händer det ingenting när man trycker på gasen. Då är det ändå en 3.5 liters sugmotor.
Men folk kanske lyssnar på Perstad:
Men folk kanske lyssnar på Perstad:
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9331
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Kan man inte ladda hemma och pendlar en del varje dag så blir livet mycket lättare med avgasbil.Legato skrev: ↑05 jun 2025 20:41Ja det är nog den vanligaste förklaringen. Men sjukt nog finns det ju folk som verkligen prövar elektriskt och ändå köper fossilt. Jag kan verkligen inte förstå det.Off Grid Byggaren skrev: ↑05 jun 2025 20:27Jag tror det kan bero på att de kunderna aldrig kört någon elbil ännu.
Verkar ju som att övervägande antal elbilsägare fortsätter med elbilar.
Min ena svåger bor i villa och har solpaneler samt laddbox. Han kör BMW laddhybrid och skulle hellre köra elbil, men en i4 är för dyr.
Min andra svåger bor i parhus och parkerar i "carportslänga" utan laddmöjlighet. Han kör en SAAB diesel.
Senast redigerad av mikebike, redigerad totalt 1 gånger.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Det räcker att behöva dra släp någon gång ibland.
Model X är ju ärligt talat inte samma typ av bil som en xc60 och inte ett alternativ för dom flesta.
Samma med ex90. Xc60-ägaren valde ju inte en xc90. När ex60 kommer kanske det händer grejor.
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Kört några. Har en ICE diesel. Befriande att bara köra utan att spilla tid på resan. Också bra att slippa allt "modernt" en bil av idag har. Skulle inte köpa en ny bil oavsett drivlina idag.
Model S P85DL+
- krabbanidag
- Teslaägare
- Inlägg: 71
- Blev medlem: 25 mar 2025 06:18
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
”Många” som vadå 5% av förare max?
Jag kör två timmar om dagen i Stockholmstrakten dagligen och ser kanske 2-3 fordon med släp varje dag. Av flera tusen jag passerar dagligen.
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Spilla tid? Imorgon ska jag köra 86 mil från Kiruna till Sundsvall. Laddning beräknas ta 25 minuter under resan på ca 10 timmar. Vi lär nog ta ungefär tre gånger så mycket tid i pauser...mans71 skrev: ↑05 jun 2025 21:46Kört några. Har en ICE diesel. Befriande att bara köra utan att spilla tid på resan. Också bra att slippa allt "modernt" en bil av idag har. Skulle inte köpa en ny bil oavsett drivlina idag.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Nej verkligen inte. Livet i avgasbil är ju misär. Hade aldrig ens övervägt det även om jag hade saknat laddning hemma och på jobb.mikebike skrev: ↑05 jun 2025 21:41Kan man inte ladda hemma och pendlar en del varje dag så blir livet mycket lättare med avgasbil.Legato skrev: ↑05 jun 2025 20:41Ja det är nog den vanligaste förklaringen. Men sjukt nog finns det ju folk som verkligen prövar elektriskt och ändå köper fossilt. Jag kan verkligen inte förstå det.Off Grid Byggaren skrev: ↑05 jun 2025 20:27Jag tror det kan bero på att de kunderna aldrig kört någon elbil ännu.
Verkar ju som att övervägande antal elbilsägare fortsätter med elbilar.
Min ena svåger bor i villa och har solpaneler samt laddbox. Han kör BMW laddhybrid och skulle hellre köra elbil, men en i4 är för dyr.
Min andra svåger bor i parhus och parkerar i "carportslänga" utan laddmöjlighet. Han kör en SAAB diesel.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Att ha möjlighet att dra tungt släp och dra runt på det hela tiden är inte samma sak. Jag skulle själv vilja ha möjligheten att dra ett bilsläp men skulle inte göra det i stockholmstrafiken om jag kunde det.krabbanidag skrev: ↑05 jun 2025 22:01
”Många” som vadå 5% av förare max?
Jag kör två timmar om dagen i Stockholmstrakten dagligen och ser kanske 2-3 fordon med släp varje dag. Av flera tusen jag passerar dagligen.
Det finns många fördelar med elbil men när det gäller dragvikt innebär det ofta kompromisser.
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Kul att få hålla med dig en gångkrabbanidag skrev: ↑05 jun 2025 22:01
”Många” som vadå 5% av förare max?
Jag kör två timmar om dagen i Stockholmstrakten dagligen och ser kanske 2-3 fordon med släp varje dag. Av flera tusen jag passerar dagligen.

Så sjukt mycket fokus på körning med släp. Skulle gissa att <1% av alla personbilsmil i Sverige sker med släp på kroken.
Har haft drag på merparten av mina bilar de sista 10 åren. Använt det två ggr.
Som bilhandlare kan jag också konstatera att merparten av bilarna jag får in med dragkrok har ouppackad krok...
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Misär?Legato skrev: ↑05 jun 2025 22:03Nej verkligen inte. Livet i avgasbil är ju misär. Hade aldrig ens övervägt det även om jag hade saknat laddning hemma och på jobb.mikebike skrev: ↑05 jun 2025 21:41Kan man inte ladda hemma och pendlar en del varje dag så blir livet mycket lättare med avgasbil.Legato skrev: ↑05 jun 2025 20:41Ja det är nog den vanligaste förklaringen. Men sjukt nog finns det ju folk som verkligen prövar elektriskt och ändå köper fossilt. Jag kan verkligen inte förstå det.Off Grid Byggaren skrev: ↑05 jun 2025 20:27Jag tror det kan bero på att de kunderna aldrig kört någon elbil ännu.
Verkar ju som att övervägande antal elbilsägare fortsätter med elbilar.
Min ena svåger bor i villa och har solpaneler samt laddbox. Han kör BMW laddhybrid och skulle hellre köra elbil, men en i4 är för dyr.
Min andra svåger bor i parhus och parkerar i "carportslänga" utan laddmöjlighet. Han kör en SAAB diesel.

Jag hyrde en A-klass på semestern. Funkade bra, var praktisk.
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Jag hade verkligen inte stått ut. En ny A5a är ju lyx jämfört med A-klass och ändå hopplöst tråkig, bullrig och allmänt seg.spacecoin skrev: ↑05 jun 2025 22:07Misär?Legato skrev: ↑05 jun 2025 22:03Nej verkligen inte. Livet i avgasbil är ju misär. Hade aldrig ens övervägt det även om jag hade saknat laddning hemma och på jobb.mikebike skrev: ↑05 jun 2025 21:41Kan man inte ladda hemma och pendlar en del varje dag så blir livet mycket lättare med avgasbil.Legato skrev: ↑05 jun 2025 20:41Ja det är nog den vanligaste förklaringen. Men sjukt nog finns det ju folk som verkligen prövar elektriskt och ändå köper fossilt. Jag kan verkligen inte förstå det.Off Grid Byggaren skrev: ↑05 jun 2025 20:27Jag tror det kan bero på att de kunderna aldrig kört någon elbil ännu.
Verkar ju som att övervägande antal elbilsägare fortsätter med elbilar.
Min ena svåger bor i villa och har solpaneler samt laddbox. Han kör BMW laddhybrid och skulle hellre köra elbil, men en i4 är för dyr.
Min andra svåger bor i parhus och parkerar i "carportslänga" utan laddmöjlighet. Han kör en SAAB diesel.![]()
Jag hyrde en A-klass på semestern. Funkade bra, var praktisk.
Har alltid hyrt fossiler på semestrar och blivit lite extra lycklig över hur överlägsna bilarna hemma är. Men nu gör jag inte ens det längre. Var nyss i Italien, det var tom billigare att hyra en vettig elbil (Alfa Junior eller Jeep Avenger) än nån riktigt trött fossil.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Kanon att du har lyckats hitta en bil som går 43 mil i motorvägsfart med lite plus och optimalt har en laddare i mitten, och kan ladda med hög hastighet, allt optimalt. För mig tar motsvarande resa c:a 1.5 timmer mer än ICE - OM laddare är utplacerade optimalt. Men den verkliga orsaken är att elbilar är tokdyra att fixa och ger noll indikation på om ett katastrofalt fel är på gång. En fossilbil ger gott om varningar att den börjar bli sliten.Legato skrev: ↑05 jun 2025 22:01Spilla tid? Imorgon ska jag köra 86 mil från Kiruna till Sundsvall. Laddning beräknas ta 25 minuter under resan på ca 10 timmar. Vi lär nog ta ungefär tre gånger så mycket tid i pauser...mans71 skrev: ↑05 jun 2025 21:46Kört några. Har en ICE diesel. Befriande att bara köra utan att spilla tid på resan. Också bra att slippa allt "modernt" en bil av idag har. Skulle inte köpa en ny bil oavsett drivlina idag.
Model S P85DL+
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Nu var det iofs en AMG jag hyrde, men jag känner inte igen beskrivningen. Var väl ungefär som en S/X 2020 Tesla i buller. Motorn hörde jag inte annat än fullt pådrag.Legato skrev: ↑05 jun 2025 22:09Jag hade verkligen inte stått ut. En ny A5a är ju lyx jämfört med A-klass och ändå hopplöst tråkig, bullrig och allmänt seg.spacecoin skrev: ↑05 jun 2025 22:07Misär?Legato skrev: ↑05 jun 2025 22:03Nej verkligen inte. Livet i avgasbil är ju misär. Hade aldrig ens övervägt det även om jag hade saknat laddning hemma och på jobb.mikebike skrev: ↑05 jun 2025 21:41Kan man inte ladda hemma och pendlar en del varje dag så blir livet mycket lättare med avgasbil.
Min ena svåger bor i villa och har solpaneler samt laddbox. Han kör BMW laddhybrid och skulle hellre köra elbil, men en i4 är för dyr.
Min andra svåger bor i parhus och parkerar i "carportslänga" utan laddmöjlighet. Han kör en SAAB diesel.![]()
Jag hyrde en A-klass på semestern. Funkade bra, var praktisk.
Har alltid hyrt fossiler på semestrar och blivit lite extra lycklig över hur överlägsna bilarna hemma är. Men nu gör jag inte ens det längre. Var nyss i Italien, det var tom billigare att hyra en vettig elbil (Alfa Junior eller Jeep Avenger) än nån riktigt trött fossil.
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Många köper bil efter det extrema behovet. Säkert många som väljer bil som kan dra släp utan att någonsin göra det. Rationellt? Nej. Behöver det vara det? Nej.Legato skrev: ↑05 jun 2025 22:07Kul att få hålla med dig en gångkrabbanidag skrev: ↑05 jun 2025 22:01
”Många” som vadå 5% av förare max?
Jag kör två timmar om dagen i Stockholmstrakten dagligen och ser kanske 2-3 fordon med släp varje dag. Av flera tusen jag passerar dagligen.![]()
Så sjukt mycket fokus på körning med släp. Skulle gissa att <1% av alla personbilsmil i Sverige sker med släp på kroken.
Har haft drag på merparten av mina bilar de sista 10 åren. Använt det två ggr.
Som bilhandlare kan jag också konstatera att merparten av bilarna jag får in med dragkrok har ouppackad krok...
-
- Inlägg: 739
- Blev medlem: 01 sep 2021 15:32
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Vågar inte heller riktigt hyra elbil på semestern. Vill njuta av semestern och inte tänka på att jaga laddstolpar. Om man var säker på att man alltid kunde hitta parkering med laddmöjlighet så vore det en annan sak.spacecoin skrev: ↑05 jun 2025 22:14Nu var det iofs en AMG jag hyrde, men jag känner inte igen beskrivningen. Var väl ungefär som en S/X 2020 Tesla i buller. Motorn hörde jag inte annat än fullt pådrag.Legato skrev: ↑05 jun 2025 22:09Jag hade verkligen inte stått ut. En ny A5a är ju lyx jämfört med A-klass och ändå hopplöst tråkig, bullrig och allmänt seg.spacecoin skrev: ↑05 jun 2025 22:07Misär?Legato skrev: ↑05 jun 2025 22:03Nej verkligen inte. Livet i avgasbil är ju misär. Hade aldrig ens övervägt det även om jag hade saknat laddning hemma och på jobb.mikebike skrev: ↑05 jun 2025 21:41
Kan man inte ladda hemma och pendlar en del varje dag så blir livet mycket lättare med avgasbil.
Min ena svåger bor i villa och har solpaneler samt laddbox. Han kör BMW laddhybrid och skulle hellre köra elbil, men en i4 är för dyr.
Min andra svåger bor i parhus och parkerar i "carportslänga" utan laddmöjlighet. Han kör en SAAB diesel.![]()
Jag hyrde en A-klass på semestern. Funkade bra, var praktisk.
Har alltid hyrt fossiler på semestrar och blivit lite extra lycklig över hur överlägsna bilarna hemma är. Men nu gör jag inte ens det längre. Var nyss i Italien, det var tom billigare att hyra en vettig elbil (Alfa Junior eller Jeep Avenger) än nån riktigt trött fossil.
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Är väll absolut inge fel på fossil och nu är ju även bränslet billigt. Alldeles för många elbilsägare pratar om kraft och att fossil är slöa. Absolut kan en vanlig fossil kännas slö men vem bryr sig i en bil som inte är en sportbil ? Jag ser dagligen elbilsförare som tror det kan hantera kraften men så fort det ska svänga lite så ska det bromsas och hållas på i onödan. Så jag anser elbilar ska ta ner effekten för majoriteten kan inte hantera det på rätt sätt, kan helt enkelt inte köra bil.
Sen som sportbil tar jag fossil alla dagar i veckan. Därför har jag just elbil som vardagsbil och en fossil sportbil när jag vill köra rejält aktivt eller på bana.
Sen som sportbil tar jag fossil alla dagar i veckan. Därför har jag just elbil som vardagsbil och en fossil sportbil när jag vill köra rejält aktivt eller på bana.
-
- Inlägg: 739
- Blev medlem: 01 sep 2021 15:32
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
För mig är det inte bara accelerationen utan också smidigheten i drivlinan. Elbil är överlägsen när det gäller krypkörning. Man kan utan problem köra mjukt i 1 km/h. Gillar också möjligheten att kunna växla mellan D och R utan att stanna. Sedan är responsen i högre fart helt överlägsen. Ska man köra om på 2+1 väg så kommer kraften direkt utan minsta fördröjning. Men en ICE så ska automatlådan först växla ned sedan ska turbotrycket byggas upp innan bilen kan börja accelerera.Love_O skrev: ↑05 jun 2025 22:22Är väll absolut inge fel på fossil och nu är ju även bränslet billigt. Alldeles för många elbilsägare pratar om kraft och att fossil är slöa. Absolut kan en vanlig fossil kännas slö men vem bryr sig i en bil som inte är en sportbil ? Jag ser dagligen elbilsförare som tror det kan hantera kraften men så fort det ska svänga lite så ska det bromsas och hållas på i onödan. Så jag anser elbilar ska ta ner effekten för majoriteten kan inte hantera det på rätt sätt, kan helt enkelt inte köra bil.
Sen som sportbil tar jag fossil alla dagar i veckan. Därför har jag just elbil som vardagsbil och en fossil sportbil när jag vill köra rejält aktivt eller på bana.
Re: Hur är det möjligt att välja en fossil 2025?
Har du provkört en laddhybrid från 2025?tesla newbie skrev: ↑05 jun 2025 22:42För mig är det inte bara accelerationen utan också smidigheten i drivlinan. Elbil är överlägsen när det gäller krypkörning. Man kan utan problem köra mjukt i 1 km/h. Gillar också möjligheten att kunna växla mellan D och R utan att stanna. Sedan är responsen i högre fart helt överlägsen. Ska man köra om på 2+1 väg så kommer kraften direkt utan minsta fördröjning. Men en ICE så ska automatlådan först växla ned sedan ska turbotrycket byggas upp innan bilen kan börja accelerera.Love_O skrev: ↑05 jun 2025 22:22Är väll absolut inge fel på fossil och nu är ju även bränslet billigt. Alldeles för många elbilsägare pratar om kraft och att fossil är slöa. Absolut kan en vanlig fossil kännas slö men vem bryr sig i en bil som inte är en sportbil ? Jag ser dagligen elbilsförare som tror det kan hantera kraften men så fort det ska svänga lite så ska det bromsas och hållas på i onödan. Så jag anser elbilar ska ta ner effekten för majoriteten kan inte hantera det på rätt sätt, kan helt enkelt inte köra bil.
Sen som sportbil tar jag fossil alla dagar i veckan. Därför har jag just elbil som vardagsbil och en fossil sportbil när jag vill köra rejält aktivt eller på bana.