Själv är jag en väldigt nöjd Juniper ägare (gått tillbaka till Tesla från en Mercedes EQS580) Min bror har missat sin tjänstebil och måste köpa egen bil och kan tänka sig en Modell Y då jag är väldigt fan av FSD är frågan från när är de försedda med senaste datorn (Hardwere 4, ursäkta ev. felstavning).
Bonus fråga: Går det att se vilken typ av batterier som sitter i min Juniper troligen tillverkad i april/maj i Berlin. Den är röd så den tillverkades lite senare.
Hardwere 4
Moderator: Redaktion
Re: Hardwere 4
Alla Y LR/P från Kina/Berlin har LG NMC 78.8 kWh.lejon1 skrev: ↑28 jun 2025 17:43Själv är jag en väldigt nöjd Juniper ägare (gått tillbaka till Tesla från en Mercedes EQS580) Min bror har missat sin tjänstebil och måste köpa egen bil och kan tänka sig en Modell Y då jag är väldigt fan av FSD är frågan från när är de försedda med senaste datorn (Hardwere 4, ursäkta ev. felstavning).
Bonus fråga: Går det att se vilken typ av batterier som sitter i min Juniper troligen tillverkad i april/maj i Berlin. Den är röd så den tillverkades lite senare.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Alla Juniper har HW4, gamla har inte det AFAIK.lejon1 skrev: ↑28 jun 2025 17:43Själv är jag en väldigt nöjd Juniper ägare (gått tillbaka till Tesla från en Mercedes EQS580) Min bror har missat sin tjänstebil och måste köpa egen bil och kan tänka sig en Modell Y då jag är väldigt fan av FSD är frågan från när är de försedda med senaste datorn (Hardwere 4, ursäkta ev. felstavning).
Det finns pre Juniper med HW4, är jag ganska säker på. Kan inte datum och när man switchade, men säg ett drygt år sedan.manneson skrev: ↑28 jun 2025 17:57Alla Juniper har HW4, gamla har inte det AFAIK.lejon1 skrev: ↑28 jun 2025 17:43Själv är jag en väldigt nöjd Juniper ägare (gått tillbaka till Tesla från en Mercedes EQS580) Min bror har missat sin tjänstebil och måste köpa egen bil och kan tänka sig en Modell Y då jag är väldigt fan av FSD är frågan från när är de försedda med senaste datorn (Hardwere 4, ursäkta ev. felstavning).
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Ja det finns absolut.AAKEE skrev: ↑28 jun 2025 18:57Det finns pre Juniper med HW4, är jag ganska säker på. Kan inte datum och när man switchade, men säg ett drygt år sedan.manneson skrev: ↑28 jun 2025 17:57Alla Juniper har HW4, gamla har inte det AFAIK.lejon1 skrev: ↑28 jun 2025 17:43Själv är jag en väldigt nöjd Juniper ägare (gått tillbaka till Tesla från en Mercedes EQS580) Min bror har missat sin tjänstebil och måste köpa egen bil och kan tänka sig en Modell Y då jag är väldigt fan av FSD är frågan från när är de försedda med senaste datorn (Hardwere 4, ursäkta ev. felstavning).
May låter rimligt, tff-forum hade ett inlägg med tidigt maj 2024 där CoC visade HW4.
Sen var det absolut så att folk fick bilar som var byggda > 6 månader innan under förra våren/sommaren så det var en salig mix, precis som ChatGPT antyder. Ovanligt få fel i svaren för att vara chatGPT.
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5