I min gamla 3a, tidig 2021 behövde jag aldrig justera värmeflödet från auto för att det skulle vara varmt vid benen.
I min juniper behöver jag tvinga den att bara värma benen för att det inte det ska vara märkbart kyligt.
Är de så för er andra också?
Värme benen juniper
Moderator: Redaktion
Re: Värme benen juniper
Japp. Känner samma mot min gamla Model Y. Märkbart kallare vid benen. Men det rättar till sig när man kört ett tag tycker jag. Känns som Juniper prioriterar mer värme mot rutan och framåt i början när den ska värma upp bilen från kallstart.
Det första jag reagerade på efter att hämtat bilen.
Jättekallt på benen innan värmen jämna ut sig
Jättekallt på benen innan värmen jämna ut sig
Har samma problem med MY -24. Avimning av framrutan håller på alldeles för länge på bekostnad av värme på benen. Möjligen har det blivit sämre efter en uppdatering, minns inte att det var så första vintern.
Samma här fryser om knäna. 
MY 2023 RWD /Midnight Silver | Norrköping
RN1185456xx Leverans 24/5 2023
RN1185456xx Leverans 24/5 2023
Tidiga hårtorks-3 (PTC-element) brukade hålla varmt om knäna, på den tiden.
Min 3, bland de första med värmepump hade inte jättestabil värme.
Min med värmepump är bättre (mimdre iojämn värme) men inte alls som en Audi man ställer på 21.5-22 när den kvitteras ut och sedan står den så i 20 år.
Det tenderar att vara svalt om knäna i model S, har man nyligen snabbladdat så batteriet är varmt så är bilen mer generös med värme.
Förövrigt är min upplevelse att det sakta blir svalare ombord om man åker långt. Att öka på tempinställningen verkar generellt inte hjälpa.
Ska åka 30 mil x 2 imorrn, avresa i -25C.
Kanske ska man ta på nå knäskydd man har
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5