Värmesystem

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Aquador

Värmesystem

Inlägg av Aquador »

På väg till fjällen gick klimatanläggningen sönder och står nu här utan körbar bil. Fick precis en offert på 54000. Är det någon som har fått det på goodwill och hur gjorde ni då?
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Värmesystem

Inlägg av AAKEE »

Aquador skrev: 23 feb 2026 08:10
På väg till fjällen gick klimatanläggningen sönder och står nu här utan körbar bil. Fick precis en offert på 54000. Är det någon som har fått det på goodwill och hur gjorde ni då?
Det är väldigt många som fått värmepumpen havererad. Det brukar kosta ungefär det din offert säger.

Slut garanti (4 år / 8000 mil) ?

Goodwill är nog svårt att få i det här läget. Gissningsvis ingen chans. Du har maskinskadeförsäkring? Det brukar gå där.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Inlägg av BrooklynS »

Aquador skrev:
Maskinskadeförsäkringen får du nog lita till om garantin gått ut.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
Teslaaa
Teslaägare

Inlägg av Teslaaa »

Är det något jag lärt mig av diverse Tesla forum så är det att inte ta bilen till fjällen😂 Skämt åsido, 9 av 10 inlägg man läser med trasiga värmepumpar så är det vid resor till fjällen, lyftes nyligen i annan tråd.
Användarvisningsbild
mussla
Teslaägare

Inlägg av mussla »

Aquador skrev: 23 feb 2026 08:10
Vad är det för årsmodell och hur långt har den gått?
Model Y LR AWD -24
Användarvisningsbild
mussla
Teslaägare

Inlägg av mussla »

Teslaaa skrev: 23 feb 2026 10:24
Är det något jag lärt mig av diverse Tesla forum så är det att inte ta bilen till fjällen😂 Skämt åsido, 9 av 10 inlägg man läser med trasiga värmepumpar så är det vid resor till fjällen, lyftes nyligen i annan tråd.
Ja, det verkar vara något som prövar dem hårt. Jag gissar att det är en kombination av lång körsträcka, kanske att resan startar i mildare väder och går mot kallare samt snabbladdning.

Jag funderar nu på om jag skall ta andrabilen till fjällen i stället. Å andra sidan kanske det är lika bra om VP havererar nu medans jag har garanti kvar...
Model Y LR AWD -24
Skriv svar