Värmesystem
Moderator: Redaktion
Värmesystem
På väg till fjällen gick klimatanläggningen sönder och står nu här utan körbar bil. Fick precis en offert på 54000. Är det någon som har fått det på goodwill och hur gjorde ni då?
Re: Värmesystem
Det är väldigt många som fått värmepumpen havererad. Det brukar kosta ungefär det din offert säger.
Slut garanti (4 år / 8000 mil) ?
Goodwill är nog svårt att få i det här läget. Gissningsvis ingen chans. Du har maskinskadeförsäkring? Det brukar gå där.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Maskinskadeförsäkringen får du nog lita till om garantin gått ut.Aquador skrev:På väg till fjällen gick klimatanläggningen sönder och står nu här utan körbar bil. Fick precis en offert på 54000. Är det någon som har fått det på goodwill och hur gjorde ni då?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tesla Y LR -22 EAP
Är det något jag lärt mig av diverse Tesla forum så är det att inte ta bilen till fjällen
Skämt åsido, 9 av 10 inlägg man läser med trasiga värmepumpar så är det vid resor till fjällen, lyftes nyligen i annan tråd.
Ja, det verkar vara något som prövar dem hårt. Jag gissar att det är en kombination av lång körsträcka, kanske att resan startar i mildare väder och går mot kallare samt snabbladdning.
Jag funderar nu på om jag skall ta andrabilen till fjällen i stället. Å andra sidan kanske det är lika bra om VP havererar nu medans jag har garanti kvar...
Model Y LR AWD -24