Har ställt in bagage luckans öppnings höjd hemma för att den inte skall slå i garageporten.
När bilen är på andra platser skall den dock öppna fullt ut, men det gör den absolut inte var gång.
Detta har jag haft mycket konversation med Tesla om.
Programmering är rätt utförd och utförd flera gånger. Men enligt Tesla som är helt klart medvetna
om problemet är det när GPS signalen inte är fullgod som bilen ställs in till hemma läge öppning.
Trots att GPS signalen åter är fullgod, kvarstår detta hemmaläge.
Detta är ett problem som aldrig uppstod med min förra Model Y.
Hur är det med andra, använder ni funktionen eller ej, fungerar det lika dåligt för er ?
Är hundägare så luckan öppnas så gott som dagligen, hemma och när jag är på andra platser.
Har nu lärt mig efter att ha slagit huvudet i luckan ett par gånger när jag utgått ifrån att den var fullt öppen.
Är ni flera felanmäl det så de prioriterar buggen vilken vore lätt att fixa. Hur svårt skall det vara att släppa
hemmaläge när GPS signalen är fullgod igen. Enl Tesla så krävs det nu flera satelliter än tidigare samt att
1 sekunders bortfall räcker för att inställningarna skall ställas in som hemmaläge.
Model Y juniper bagage lucka öppnar inte fullt i borta läge
Moderator: Redaktion
- merc_slk_amg
- Teslaägare
Model Y juniper bagage lucka öppnar inte fullt i borta läge
Tesla Model Y Performance Juniper
13,6 kW solpaneler & 41 kWh batterilagring
13,6 kW solpaneler & 41 kWh batterilagring
Re: Model Y juniper bagage lucka öppnar inte fullt i borta läge
Alternativet att den ska öppna fullt om den inte har gps skulle ju resulterat i en bucklig lucka om det sker hemma? Låter som en ganska sund försiktighetsåtgärd att öppna så långt du ställt in som lägst om läget är oklart.
MY LR AWD -26 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld