Är riktigt sugen på att få en HUD på en Model Y Juniper, denna "NeuroHUD" är den enda jag hittat:
https://trantorvision.com
En fördel är att man inte gör någon åverkan på bilens elsystem för garantin skull, men det är också dess nackdel att det inte är så vackert att ha en pryl som läser av pekskärmen.
Alternativ? Det finns ju fasta små skärmar att sätta traditionellt bakom ratten, men den lösningen känns inte alls lika användbar, vtsen är att få infon i rutan, utan att behöva titta ner. I synnerhet som man sitter extremt högt i Model Y Juniper.
HUD till Tesla, NeuroHUD
Moderator: Redaktion
-
AAKEE
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ke18519
Re: HUD till Tesla, NeuroHUD
Jag hade en HUD till min model 3. Fungerade ~ ett knappt år, sedan slutade den fungera efter en uppdatering. Blev blåst av företaget som sålde den att skicka tillbaka den för uppdatering som sedan slutade svara och sedemera lades ned.Vispen74 skrev: ↑30 apr 2026 08:12Är riktigt sugen på att få en HUD på en Model Y Juniper, denna "NeuroHUD" är den enda jag hittat:
https://trantorvision.com
En fördel är att man inte gör någon åverkan på bilens elsystem för garantin skull, men det är också dess nackdel att det inte är så vackert att ha en pryl som läser av pekskärmen.
Alternativ? Det finns ju fasta små skärmar att sätta traditionellt bakom ratten, men den lösningen känns inte alls lika användbar, vtsen är att få infon i rutan, utan att behöva titta ner. I synnerhet som man sitter extremt högt i Model Y Juniper.
Köper man någon sån lösning ska man vara beredd på att en uppdatering till bilen kan få den att sluta fungera.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
Vispen74
- elbilist
Re: HUD till Tesla, NeuroHUD
Ja såklart det är en risk. Dessa verkar väldigt seriösa, men finns inga garantier. Vore nice att ha bilens information projekterat på vindrutan. Synd att det inte finns som tillval.
Denna har inbyggd LTE för OTA uppgraderingar, så behöver aldrig skicka in och böka.
Denna har inbyggd LTE för OTA uppgraderingar, så behöver aldrig skicka in och böka.