Smakråd......
Moderator: Redaktion
Smakråd......
Idiot som man är så snålade jag med lackvalet på Teslur. Solid svart!!! Efter en vinter så vill jag bara gråta... Bilen ser ut som skit..... Även efter rekond. Folieringen känns som det enda rätta. Men hur 18 års pizzaracer är det igentligen?! Är inne på en mörkgrå matt metallic folie. Idag är bilen "blank" svart med mörkgråa Vossen som på bilden. Det vore gött att få några smakråd av er som tycker hårt och er som vågat er på en foliering.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Smakråd......
Jag har folierat med mattgrå folie och till sommarfälgar väntar jag hem mörka fälgar (dock 19"). Tror det är en väldigt snygg kombination
Tesla M3 AWD
Tänker du typ såhär? Riktigt snyggt, men funderar på hur det blir med ton-i-ton fälgar/folie?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Som Tibor säger varför fega...
http://www.autoblog.com/2014/09/11/tesl ... int-video/
http://www.autoblog.com/2014/09/11/tesl ... int-video/
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Jag har beställt en Model X svart solid med avsikt att foliera direkt.
Jag håller med om att det är svårt med färgval ... jag var ursprungligen inne på en ljusgrön metallic, alltså något som syns ... fast, sedan funderar jag på om inte man tröttnar på det ...

Nu lutar det åt en matt röd/svart metallic (hittade ingen Tesla med denna nyans):

Vad tycker ni?
Jag håller med om att det är svårt med färgval ... jag var ursprungligen inne på en ljusgrön metallic, alltså något som syns ... fast, sedan funderar jag på om inte man tröttnar på det ...

Nu lutar det åt en matt röd/svart metallic (hittade ingen Tesla med denna nyans):
Vad tycker ni?
Jag vill definitivt ha en röd bil, så frågan för mig är hur mycket snyggare en MC-röd är jämfört med att foliera rött. Blir en foliering snygg så öppnar det ju upp en hel del begagnatalternativ...
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Finns folie som ser exakt ut som vilken lack som helst och de mest extrema sakerna. 
Min är folierad i Hexis blå metallic. Klart nöjd. Tittade på matt men de kan vara ett helsike att hålla fina har jag hört.
Spana in lite exempel på wrapzone.net
Bifogat bild på min bil. På höger sida står en som har Hexis blåa matta folie.

Min är folierad i Hexis blå metallic. Klart nöjd. Tittade på matt men de kan vara ett helsike att hålla fina har jag hört.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Undrar hur folien som Alesso körde på sin Lambo skulle se ut på en Tesla?
http://paintisdead.com/alessos-black-br ... -wrapzone/
http://paintisdead.com/alessos-black-br ... -wrapzone/
Denna vore aaaaaascool på model S!!!
Tycker den svarta med svarta däcken såg riktigt fräckt ut! Snyggt.
Om du ändå ska foilera tycker jag nån form av gul/guld eller riktigt mörk röd.
Om du ändå ska foilera tycker jag nån form av gul/guld eller riktigt mörk röd.
Då måste bilen vara extremt sliten i lacken!? Lämna den till Dan Persson eller nån annan dokumenterat duktig rekondare, har svårt att tro att han inte kan få bilen i skick som ny eller bättre.REDNEB skrev:Idiot som man är så snålade jag med lackvalet på Teslur. Solid svart!!! Efter en vinter så vill jag bara gråta... Bilen ser ut som skit..... Även efter rekond.
Model 3 Performance 2022
Men finns det så många skarpa kanter på model S? Funderade på det när jag såg denna tidigare.hybris skrev:Denna vore aaaaaascool på model S!!!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Lite som du skriver där apkungen. Jag är sjukt nöjd med kombon svart lack och mörkgråa fälgar. Jag är rädd att man tröttnar snabbare än snabbast på en matt lack.
Samma med skrikiga färger. Supertufft 1:a gången. Men hur tufft känns det efter ett par månader.
Hybris, jag tror att jag är mer inne på ditt spår om nu det finns högglans folie. Den blanka folien jag sett har inte varit något vidare. Men hur blir den efter några tvättar. Måste man polera folien för att hålla glansen på topp? Jag är inte ute efter "titta på honom" effekten. Vill bara ha en sjukt snygg bil!!! Och då är frågan fega eller fäkta.. .
Tvättningen är en grej som är lätt att glömma. Hur gör ni som folierat? Är man lika försiktig som med en vanlig lack för att inte repa. Eller är folien motståndskraftig mot gnidande med svamp?
Ja, du har nog rätt ... jag skulle gärna vilja diskutera med någon firma som gör helfoliering.REDNEB skrev:Samma med skrikiga färger. Supertufft 1:a gången. Men hur tufft känns det efter ett par månader.
Det verkar vara många här på forumet som är imponerade av WrapZone ... jag har försökt få tag i dem i en vecka, både telefon och mail, men de vägrar svara ...
Är jag ensam?
Ska man anlita en firma som man inte ens kan få tag på?
Finns det någon annan firma i Stockholmsområdet som någon har erfarenhet av?
hybris skrev:Finns folie som ser exakt ut som vilken lack som helst och de mest extrema sakerna.
Shit, vilken snygg bil!
Hur ser den färgen ut på en Model X tro?
Är du nöjd med kvalitéten på helfolieringen? Alltså sitter den bra (släpper inte) ... lätt att polera upp till blankt ... klarar door-dings och stenskott bra?
Vem gjorde den?
Tack för snäll feedback.
Wrapzone gjorde min bil. De är superduktiga och kan Tesla. Titta under galleriet på deras websida. De brukar göra Gumball bilarna. De gjorde Alessos Lambo etc. Suveräna.
Folien sitter mycket bra. Om det skulle lossna i någon kant är det bara att åka in och korrigera det his dem. Ser ut som lack. Extremt få som fattar att det är folie. Stenskott skadar gicetvis folien men lackan skyddas. Små märken kan läkas via lite sol eller uppvärmning. Men givetvis får du stenskottsmärken i folien dock är lacken skyddad förutom extrema grejer.
Saker att tänka på:
Kör ca 30-40 cm om du tvättar med högtrycken
Använda naturavfettnng och inte den mest aggressiva avfettningen.mgår såklart men onödig risk...
Du kan vaxa folien och tvätta den som lacken, du kan tom lögga keramiskt skydd (lite overkill kan jag tycka)
Får du mycket stenskott på tx motorhuven kan du foliera om bara motorhuven.
Du tar bort folien genom att låte den ståmute en varm sommardag och dra av den. Eller värmepistol. Dennsitter såklart mycket bra.
Wrapzone gjorde min bil. De är superduktiga och kan Tesla. Titta under galleriet på deras websida. De brukar göra Gumball bilarna. De gjorde Alessos Lambo etc. Suveräna.
Folien sitter mycket bra. Om det skulle lossna i någon kant är det bara att åka in och korrigera det his dem. Ser ut som lack. Extremt få som fattar att det är folie. Stenskott skadar gicetvis folien men lackan skyddas. Små märken kan läkas via lite sol eller uppvärmning. Men givetvis får du stenskottsmärken i folien dock är lacken skyddad förutom extrema grejer.
Saker att tänka på:
Kör ca 30-40 cm om du tvättar med högtrycken
Använda naturavfettnng och inte den mest aggressiva avfettningen.mgår såklart men onödig risk...
Du kan vaxa folien och tvätta den som lacken, du kan tom lögga keramiskt skydd (lite overkill kan jag tycka)
Får du mycket stenskott på tx motorhuven kan du foliera om bara motorhuven.
Du tar bort folien genom att låte den ståmute en varm sommardag och dra av den. Eller värmepistol. Dennsitter såklart mycket bra.
Rednb: jag tycker att du var smart som valde en av gratislackerna! Då blir ju folieringen billig! Ganska onödigt att välja ett tillval som dyrare lack och sedan foliera. (Som jag själv gjorde...) man lär sig...
Har än så länge inga doordings... Folien skyddar. Men om tokola dundrar upp en dörr med kraft lär det ju bli märke i folien... Lacken klarar sig nog om det inte ör supertokola...
Wrapzone hade en tjock katalog med folier... Kan säga att det finns tokmycket att välja på. Vanlig lack, metallic, matt, chrome, borstad metall, pearl, nyansskiftande, läderliknande, hårig, carbon. Kombinera fler olika, lägga in självlysande lister som lambon jag länkade till etc etc... Egna tryck/bilder etc...REDNEB skrev:Hybris, jag tror att jag är mer inne på ditt spår om nu det finns högglans folie. Den blanka folien jag sett har inte varit något vidare. Men hur blir den efter några tvättar. Måste man polera folien för att hålla glansen på topp? Jag är inte ute efter "titta på honom" effekten. Vill bara ha en sjukt snygg bil!!! Och då är frågan fega eller fäkta.. .