Av en slump hittade jag den perfekta väskan för Model Y bilar, Åtminstone model Y junipers. Vet ej om det är samma mått på tidigare models Ys?
Åkte på långresa med grannarna förra hösten och dom hade 2 väskor av samma sort fullpackade. Första tanke var, fan, den kommer inte att funka tillsammans med våra egna resväskor. Till min förvåning var måttet på dessa stora väskor perfekta. Dom passar både i trunken och i facket under själva bagageutrymmet. Detta trots att dom även har hjul. Hemligheten var nog att bredden är 34cm. Verkar vara det som gör att den passar i dessa utrymmen.
Vad det gör är att du kan i princip packa all klädsel du har för en familj med 5 personer. Packa ner det i trunk och under bagage och då blir hela det synliga bagaget tomt. Tillgänglig för annan packning.
Det fina med baggen eller väskan är att den har hjul. Går att dra på flygplatser. I princip vattentät. Och har även remnar som gör att man kan ha den på ryggen också. Dvs vi har fått en väska som funkar både för långresor med bilen och även med flyg. Den kan även rullas ihop och placeras i en bag, vilket gör den väldigt liten för förvaring när du inte använder den. Tar ej mycket plats.
Den är inte gratis, men du får extremt mycket väska för pengarna. Jag har 0 kick back eller dylikt. Jag blev bara så galet nöjd med att den gjorde livet enklare för mig med model Y och stor familj som gillar att resa.
Väskan jag syftar på är denna nedan (Tyvärr är i princip alla färger slutsålda nu så gillar du inte brunt eller orange får du vänta tills alla färger kommer in i lager igen).
Det viktiga är att är 110L varianten du väljer och att den är L77cm. Det är den som är perfekt match för Tesla Model Y juniper.
https://se.wardow.com/products/eagle-cr ... c020304505
PS:
Finns liknande väskor på amazon och dylikt men samtliga verkar ha hjulbredd 38cm, inte 34cm dom denna. 38cm funkar inte i trunken eller under bagageutrymmet på min model Y juniper.
Väsktips för model Y - Ni som reser långt
Moderator: Redaktion
-
togr82
- Teslaägare