Så här ser det ut när man fyllt sin Model S med skräp och åker till dumpen. Den rymmer förvånansvärt mycket!
Moderator: Redaktion
Även att det går så har jag sällan sätt en BMW 6 7 porsche (ej suv) merceds s med dragJerker skrev:Ja, det är nåt av det som jag har tyckt varit konstigast med Tesla S. En bil i miljonklassen utan dragkrog?
Du menar typ såhäre5m1r skrev:Även att det går så har jag sällan sätt en BMW 6 7 porsche (ej suv) merceds s med dragJerker skrev:Ja, det är nåt av det som jag har tyckt varit konstigast med Tesla S. En bil i miljonklassen utan dragkrog?
En supersportbil med dragkrok är ju väldigt vanligt....Jerker skrev:Ja, det är nåt av det som jag har tyckt varit konstigast med Tesla S. En bil i miljonklassen utan dragkrog?
En Tesla model S anser jag är en fullgod ersättare av en Fossil dito man skall inte behöva ha en extrabil för att köra sopor på släp, om man har en Tesla model S. Till BMW 6 och 7 finns det dragkrokar inga som helst problem att skaffa om man har behov. Till och med Porsche har dragkrokssatser till många av sina bilar. Jag kan ju tycka att det inte är så konstigt att man inte monterar drag på en bil som används som andra bil eller lekbil.e5m1r skrev:Även att det går så har jag sällan sätt en BMW 6 7 porsche (ej suv) merceds s med dragJerker skrev:Ja, det är nåt av det som jag har tyckt varit konstigast med Tesla S. En bil i miljonklassen utan dragkrog?
Årets ursäkt för att vänta med det till hösten?Herr X skrev:Det är ett jätteproblem att bilen inte har dragkrok. Denna gången var det relativt rent skräp som befunnit sig inomhus, men snart är det trädgårdsavfall som ska köras
Nja, fast nu är väl knappast Tesla S primärt en supersportbil? Det kommer väl snarast med "på köpet". Man har ju t.ex. extrasäten bak för barn, så det är definitivt en familjebil, och en familjebil ska ha möjlighet till drag.hybris skrev:En supersportbil med dragkrok är ju väldigt vanligt....Jerker skrev:Ja, det är nåt av det som jag har tyckt varit konstigast med Tesla S. En bil i miljonklassen utan dragkrog?
Men ändå, Elons övergripande mål är ju att man ska bli oberoende av fossilbilar, och att då bygga en bil - som är en familjebil och definitivt har kapacitet till att dra släp - utan drag är lite feltänkt.danni skrev:Jag tror det är ett amerikanskt perspektiv som ligger bakom. Där har man många bilar per familj, och inte sällan en pickup som kan lösa lastning och dessutom har drag. Att ha dragkrok på en lyxbil känns mest lite absurt ur ett sånt perspektiv. Här är vi mer vana vid att ha färre bilar och använda dem till fler ändamål, plus att vi såklart har åtta husvagnar och fem båtar per familj.
Men om du provar att öppna två fönster samtidigt?Jerker skrev:Nja, fast nu är väl knappast Tesla S primärt en supersportbil? Det kommer väl snarast med "på köpet". Man har ju t.ex. extrasäten bak för barn, så det är definitivt en familjebil, och en familjebil ska ha möjlighet till drag.
Får man inte lov att ha drag på en liten bil i USA? För egen del handlar det i 99 fall av 100 av att köra trädgårdsavfall till dumpen, brädor från brädgården eller nåt skrymmande som jag köpt (piano, diskmaskin etc.). Amerikanska villaägare måste väl ha exakt samma behov av släp? Alla amerikanska villaägare har definitivt inte stora pickuptruckar - särskilt inte i Kalifornien och på östkusten.Hok skrev:Det är helt olika regler för släp i USA och Europa. I USA använder de betydligt högre kultryck och har högre hastighetsgränser vid körning med släp. Vilket gör att de behöver större bil/SUV/pickup för att dra något vettigt, med stabil gång. Amerikaner blir förvånade att vi drar så stora släp med små bilar i Europa.
Jo, kultur och lagliga skillnader har säkert mycket med bristen av dragkrok att göra. Vi har ju regler som är så total knäppa att det är tillåtet att dra tyngre släp med lättare bilar. Hur tänkte EU där?Hok skrev:Det är helt olika regler för släp i USA och Europa. I USA använder de betydligt högre kultryck och har högre hastighetsgränser vid körning med släp. Vilket gör att de behöver större bil/SUV/pickup för att dra något vettigt, med stabil gång. Amerikaner blir förvånade att vi drar så stora släp med små bilar i Europa.
Har inte de Mexikaner som sköter trädgården?Herr X skrev:...Alla amerikanska villaägare har definitivt inte stora pickuptruckar - särskilt inte i Kalifornien och på östkusten.
Ni i Sverige har snart syrianer och afrikaner som sköter era trädgårdar, men de kommer ju också behöva köra trädgårdsavfall.LarsL skrev:Har inte de Mexikaner som sköter trädgården?Herr X skrev:...Alla amerikanska villaägare har definitivt inte stora pickuptruckar - särskilt inte i Kalifornien och på östkusten.
Jo, om modellen är godkänd för det. Men det kan vara t.ex. 1000 lb (454 kg) dragvikt. Det är den godkända dragvikten på en Chrysler Sebring Cab 2001, vilket inte direkt är någon liten bil. Tjänstevikt ca 1700 kg och längd på 495 cm.Herr X skrev:Får man inte lov att ha drag på en liten bil i USA?
Och den är JB Straubels!Svenssons skrev:Finns ju Tesla Roadster med drag...
Fast Mexicaner har ju pickup.Herr X skrev:Ni i Sverige har snart syrianer och afrikaner som sköter era trädgårdar, men de kommer ju också behöva köra trädgårdsavfall.LarsL skrev:Har inte de Mexikaner som sköter trädgården?Herr X skrev:...Alla amerikanska villaägare har definitivt inte stora pickuptruckar - särskilt inte i Kalifornien och på östkusten.
MartinE skrev:Men om du provar att öppna två fönster samtidigt?Jerker skrev:Nja, fast nu är väl knappast Tesla S primärt en supersportbil? Det kommer väl snarast med "på köpet". Man har ju t.ex. extrasäten bak för barn, så det är definitivt en familjebil, och en familjebil ska ha möjlighet till drag.