Model 3, snabbast "säljande" bil någonsin?
Moderator: Redaktion
Model 3, snabbast "säljande" bil någonsin?
Känns som revolutionen har börjat. Model är nog den snabbaste förbokade bil någonsin. Reservationer är inte beställningar men det är en indikation på kommande försäljningar.
Kommer vi få se något liknande detta för Model ≡:
http://ir.teslamotors.com/releasedetail ... eID=648629
Kommer vi få se något liknande detta för Model ≡:
http://ir.teslamotors.com/releasedetail ... eID=648629
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Model 3, snabbast "säljande" bil någonsin?
Helt otroligt ju! Trodde verkligen inte att det fanns så många som skulle boka något de inte sett.
Men vist det är inte bindande.
Men var kommer det sluta på efter idag? Lär bli en miljon bokningar innan bilen ens gått i produktion. Blir att skala upp produktionen snabbt och börja öppna nya fabriker. Kanske någon i Europa
Men var kommer det sluta på efter idag? Lär bli en miljon bokningar innan bilen ens gått i produktion. Blir att skala upp produktionen snabbt och börja öppna nya fabriker. Kanske någon i Europa

Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Bokning ör inte såld bil
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
1'150'000'000kr till tesla i enbart resarvations avgiften..
Man kan ju ta över en i TrollhättanFredrikR skrev:Helt otroligt ju! Trodde verkligen inte att det fanns så många som skulle boka något de inte sett.

Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Machris skrev:Man kan ju ta över en i TrollhättanFredrikR skrev:Helt otroligt ju! Trodde verkligen inte att det fanns så många som skulle boka något de inte sett.
Precis…
Men lär ju inte bli så tyvärr.
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Jag trodde inte ens en tiondel... Från eventet så känns det som att Model 3 kommer att bli en hitt på alla sätt. Del två i presentationen kommer nog fokusera på Autopilot-funktionerna. $115 miljoner i räntefritt lån är inte dåligt utan kreditprövning. Visst är det inte bindande men så tänkte jag också när jag la reservation på Model X Signature och betalade in 263k i deposition och nu är jag fast...FredrikR skrev:Helt otroligt ju! Trodde verkligen inte att det fanns så många som skulle boka något de inte sett.
Vad gäller produktion så lär fabriken de ha kunna producera 500k bilar per år men för att minska kostnader och transportproblem blir det nog en fabrik i Kina först.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Mistafrizz
- Teslaägare
2017/2018 är det slut på lugnet vid alla SuC.. 

Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Antalet ska dubblas till dess, sa Musk.Mistafrizz skrev:2017/2018 är det slut på lugnet vid alla SuC..
Sa Musk ja! Jo jo.MartinG skrev:Antalet ska dubblas till dess, sa Musk.Mistafrizz skrev:2017/2018 är det slut på lugnet vid alla SuC..
X100 lev.14/8-18.
10 gånger antalet bilar men bara dubbelt med Superchargers?MartinG skrev:Antalet ska dubblas till dess, sa Musk.Mistafrizz skrev:2017/2018 är det slut på lugnet vid alla SuC..
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
hur många har frekvent superchargerbehov egentligen? Dom flesta klarar sig med hemmaladdning och långkörning några få gånger per år.Feddan skrev:10 gånger antalet bilar men bara dubbelt med Superchargers?MartinG skrev:Antalet ska dubblas till dess, sa Musk.Mistafrizz skrev:2017/2018 är det slut på lugnet vid alla SuC..
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Dubbelt antal siter var det väl. Antal laddare per site måste de ju anpassa. Se på norge.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Jag vet att jag var lite pessimistisk om antalet reservationer men om Tesla skulle lyckas sälja 1 miljon bilar innan Model 3 lanseras så lovar jag att jag kommer ge bort min Model X till Tibor!Feddan skrev:10 gånger antalet bilar men bara dubbelt med Superchargers?MartinG skrev:Antalet ska dubblas till dess, sa Musk.Mistafrizz skrev:2017/2018 är det slut på lugnet vid alla SuC..
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
En miljon reservationer inom ett och ett halvt år? Pfft.Svenssons skrev:Jag vet att jag var lite pessimistisk om antalet reservationer men om Tesla skulle lyckas sälja 1 miljon bilar innan Model 3 lanseras så lovar jag att jag kommer ge bort min Model X till Tibor!
Det har ju redan på två dagar reserverats en kvarts miljon!
Akta med vad du säger

Grattis Tibor! Jag tror den är säljbar!
oj oj, risky risky..Svenssons skrev:Jag vet att jag var lite pessimistisk om antalet reservationer men om Tesla skulle lyckas sälja 1 miljon bilar innan Model 3 lanseras så lovar jag att jag kommer ge bort min Model X till Tibor!

Den här inisiala peaken av reservering av bilar lär dimma av rett snabt, men de värkar som att åtminstånde elon verkar tro att de kommer balla ur igen efter deras andra anounsment.
Kan bli spännande de här

Inte mer än det Elon delar på Twitter och han har inte delat något sedan igår.jjmaskin skrev:Kan man se hur många bokningar det har kommit in ?
Han har nog vaknat igen
Lite coolt att Tesla senaste 8 åren sålt strax över 100' bilar.
Nu har dom dragit in förhandsbokningar på mer än det dubbla på ett par dagar och förhandsbokningarna fortsätter att strömma in.
Nu har dom dragit in förhandsbokningar på mer än det dubbla på ett par dagar och förhandsbokningarna fortsätter att strömma in.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Märk väl att jag skriver "sälja 1 miljon bilar innan Model 3 lanseras"... Tror jag sitter rätt säkert ändå men det är klart att Model 3 kanske drar ut på tiden och blir 5-6 år försenad så att de hinner sälja så många Model S+X...TiborBlomhall skrev:En miljon reservationer inom ett och ett halvt år? Pfft.Svenssons skrev:Jag vet att jag var lite pessimistisk om antalet reservationer men om Tesla skulle lyckas sälja 1 miljon bilar innan Model 3 lanseras så lovar jag att jag kommer ge bort min Model X till Tibor!
Akta med vad du säger
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Ja menar du en miljon Model S och X sitter du rätt säker.Svenssons skrev:Märk väl att jag skriver "sälja 1 miljon bilar innan Model 3 lanseras"... Tror jag sitter rätt säkert ändå men det är klart att Model 3 kanske drar ut på tiden och blir 5-6 år försenad så att de hinner sälja så många Model S+X...TiborBlomhall skrev:En miljon reservationer inom ett och ett halvt år? Pfft.Svenssons skrev:Jag vet att jag var lite pessimistisk om antalet reservationer men om Tesla skulle lyckas sälja 1 miljon bilar innan Model 3 lanseras så lovar jag att jag kommer ge bort min Model X till Tibor!
Akta med vad du säger
Bra undanflykt/förklarning