Sedan var det A4 som fick jobba hårt på kurviga vägar.
Jag lyckades ändå bli sen att hämta henne sen...

Moderator: Redaktion
Nåväl, du hade ju ett väldigt viktigt uppdrag: att sätta några illaluktande ICE-skrällen på plats.Pontus skrev:Jag lyckades ändå bli sen att hämta henne sen...
Volvon var extra kul eftersom han såg ut som han var säkert på att han köpt bland det värsta som fanns. Illa lycktade det verkligen när han tryckte gasen i botten.Surfaren skrev:Nåväl, du hade ju ett väldigt viktigt uppdrag: att sätta några illaluktande ICE-skrällen på plats.Pontus skrev:Jag lyckades ändå bli sen att hämta henne sen...
Det värsta är att han säkert går runt och tror att han köpt sig en riktig grön bil, och sen är ute och kör den sådär och totalt förstör poängen...Pontus skrev:Volvon var extra kul eftersom han såg ut som han var säkert på att han köpt bland det värsta som fanns. Illa lycktade det verkligen när han tryckte gasen i botten.Surfaren skrev:Nåväl, du hade ju ett väldigt viktigt uppdrag: att sätta några illaluktande ICE-skrällen på plats.Pontus skrev:Jag lyckades ändå bli sen att hämta henne sen...
Bytte bil från BMW till Tesla men beteendet sitter kvarprovoman skrev:Sedan jag plockade ut min 85D i aug -15 har jag naturligtvis blivit mer uppmärksam på andra teslaförares uppträdande i trafiken. Jag kör många mil varje dag till och från jobbet. Har aldrig kört om en tesla men alltid blivit omkörd av sådana. Håller gällande hastighetsbegränsningar, planerad, aktiv och säker bilkörning för min del. Filmar allt med min dashcam och planerar att stanna för att assistera polis med bevis om jag skulle se en olycka (även med inblandad tesla).
Min undran, måste man toppa listan på bilförare som uppträder oaktsamt bara för att man kan köra ifrån det mesta med våra bilar? Vill vi teslaägare bli utpekade som nummer 1 hos allmänheten och polisen som den nya gruppen (tidigare BMW med finniga 18 åringar vid ratten) fort/buskörare?
Han höll säkert på att få slut på laddning och hade brottom till nästa SuC innan batteriet var tomt.stefan007 skrev:Det är så ovanligt att se en Tesla som körs vårdslöst att jag blev riktigt förvånad när en körde om mig på E6 i 160+. Men han var väl undantaget som bekräftade regeln![]()
![]()
![]()
Troligen rädd för att köra med fullt batteri, han var 3km därifrån på väg söderut. Överladdad?Nicke Nyfiken skrev:Han höll säkert på att få slut på laddning och hade brottom till nästa SuC innan batteriet var tomt.stefan007 skrev:Det är så ovanligt att se en Tesla som körs vårdslöst att jag blev riktigt förvånad när en körde om mig på E6 i 160+. Men han var väl undantaget som bekräftade regeln![]()
![]()
![]()
Ja överladdad funkar också som ursäkt för att köra fort.stefan007 skrev:Troligen rädd för att köra med fullt batteri, han var 3km därifrån på väg söderut. Överladdad?Nicke Nyfiken skrev:Han höll säkert på att få slut på laddning och hade brottom till nästa SuC innan batteriet var tomt.stefan007 skrev:Det är så ovanligt att se en Tesla som körs vårdslöst att jag blev riktigt förvånad när en körde om mig på E6 i 160+. Men han var väl undantaget som bekräftade regeln![]()
![]()
![]()
provoman skrev:Sedan jag plockade ut min 85D i aug -15 har jag naturligtvis blivit mer uppmärksam på andra teslaförares uppträdande i trafiken. Jag kör många mil varje dag till och från jobbet. Har aldrig kört om en tesla men alltid blivit omkörd av sådana. Håller gällande hastighetsbegränsningar, planerad, aktiv och säker bilkörning för min del. Filmar allt med min dashcam och planerar att stanna för att assistera polis med bevis om jag skulle se en olycka (även med inblandad tesla).
Min undran, måste man toppa listan på bilförare som uppträder oaktsamt bara för att man kan köra ifrån det mesta med våra bilar? Vill vi teslaägare bli utpekade som nummer 1 hos allmänheten och polisen som den nya gruppen (tidigare BMW med finniga 18 åringar vid ratten) fort/buskörare?
Det var inte en gråstefan007 skrev:Troligen rädd för att köra med fullt batteri, han var 3km därifrån på väg söderut. Överladdad?Nicke Nyfiken skrev:Han höll säkert på att få slut på laddning och hade brottom till nästa SuC innan batteriet var tomt.stefan007 skrev:Det är så ovanligt att se en Tesla som körs vårdslöst att jag blev riktigt förvånad när en körde om mig på E6 i 160+. Men han var väl undantaget som bekräftade regeln![]()
![]()
![]()
Men nu var det väl förarna som det syftades på inte bilarna som kör illadanni skrev:Jag tycker också att de andra Teslor jag ser runtom i trafiken ofta kör väldigt bra. Stabilt, självsäkert, inte hetsigt, ibland snabbt, men säkert och tryggt.
Ha ha! Nej du klarade dige5m1r skrev:Det var inte en gråstefan007 skrev:Troligen rädd för att köra med fullt batteri, han var 3km därifrån på väg söderut. Överladdad?Nicke Nyfiken skrev:Han höll säkert på att få slut på laddning och hade brottom till nästa SuC innan batteriet var tomt.stefan007 skrev:Det är så ovanligt att se en Tesla som körs vårdslöst att jag blev riktigt förvånad när en körde om mig på E6 i 160+. Men han var väl undantaget som bekräftade regeln![]()
![]()
![]()
Jag körde nämligen som dåre strax innan uddevalla suc hade några % överstefan007 skrev:Ha ha! Nej du klarade dige5m1r skrev:Det var inte en gråstefan007 skrev:Troligen rädd för att köra med fullt batteri, han var 3km därifrån på väg söderut. Överladdad?Nicke Nyfiken skrev:Han höll säkert på att få slut på laddning och hade brottom till nästa SuC innan batteriet var tomt.stefan007 skrev:Det är så ovanligt att se en Tesla som körs vårdslöst att jag blev riktigt förvånad när en körde om mig på E6 i 160+. Men han var väl undantaget som bekräftade regeln![]()
![]()
![]()
Jag kanske börjar bli tjatig nu, men jag för ett korståg mot den extremt utbredda felanvändningen av det här uttrycket! Vi tar det igen: http://www.faktoider.nu/undantaget.htmlstefan007 skrev:Men han var väl undantaget som bekräftade regeln![]()
![]()
![]()
Jag har läst analysen med stort nöje men ändå inte begripit. Jag fattar det så här:"Teslaägare kör vårdat och omdömesgillt i trafiken med ett observerat undantag. Han som blåste förbi beddinge 160+ härom dagen. Han är undantaget som bekräftar regeln."danni skrev:Jag kanske börjar bli tjatig nu, men jag för ett korståg mot den extremt utbredda felanvändningen av det här uttrycket! Vi tar det igen: http://www.faktoider.nu/undantaget.htmlstefan007 skrev:Men han var väl undantaget som bekräftade regeln![]()
![]()
![]()
Ha ha Jag kunde inte låta bli att skriva det under din förra kommentardanni skrev:Jag kanske börjar bli tjatig nu, men jag för ett korståg mot den extremt utbredda felanvändningen av det här uttrycket! Vi tar det igen: http://www.faktoider.nu/undantaget.htmlstefan007 skrev:Men han var väl undantaget som bekräftade regeln![]()
![]()
![]()