Lite hjälp!

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Ermin

Lite hjälp!

Inlägg av Ermin »

Ja !

Många saker är jag ganska bra på men att stava eller förmulera mig är inte en av de.

Så vad jag behöver hjälp med är att skriva ihop ett mail till min Ica Butik (BEA) vid Svedmyra/Enskede att installera några stolpar.
Då jag redan har varit i kontakt med de så vill de gärna ha en motivering och lite fakta för att få det gå igenom.

Detta är då vag vill få fram och mer om ni kommer på nåt. Skulle vara bra att använda som mall o skicka runt för att mat affärer finns det överallt.

Man kan få bidrag! hur mycket gärna om någon har koll

Jag har åkt till Sickla och handlat för 63 000kr i MAT under mitten till 2015 till nu så 1år , så bortfallen inkomst.
Jag bor nära Bea men väljer ändå att åka 5km bort bara för att man kan ladda där medan jag handlar vilket tar minst 2timmar då vi storhandlar.
Vad elen kostar och vilka stolpar som ska installeras för att vara framtidssäkra då mindre batterier är elbilarna lär det inte bli så det ska vara värt att koppla in.
kanske ta med att det inte ska vara atraktivaste platserna så de inte blir upptagna av fosilare och rätt skyltning osv...

Jag vet att en mat affär har 10%-40% vinst marginal på varorna eftersom det mesta jag handlar är dessutom ekologiskt (dyrt) kan vara mer så 63 000kr låt säga 20% marginal de torskar 12600 KR per år bara på mig och det är 3 elbilar endast på min gata, när man bor i en lägenhet så tar man alla möjligheter att ladda ute så låt säga att bara 1 av de 3 granarna som har elbil också gör som jag är det 25 000kr de torskar per år bara på oss 2 och det är betydligt fler elbilar i Enskede ;).
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Lite hjälp!

Inlägg av EnTraktor »

OffTopic
Som uppväxt i Svedmyra och kund sedan 1983 måste jag säga att Bea är en väldigt speciell butik som jag alltid gillat väldigt mycket. Dock har jag numera flyttat och numera blir det tyvärr inte mer än max 1 besök per år.
/OffTopic
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

Skicka Tesla på dom https://teslafactory.wufoo.com/forms/de ... ng-europe/

Och kanske plugshare eller något sådant. Hur fint brev man än kompinerar så behöver dom ju lite priser och sånt.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Om man ska vara hyggligt framtidssäker och locka kunder så ska man sätta upp en DC laddare. Det börjar komma hyggligt billiga 24kW laddare, kanske 25-30 000kr. En DC-laddare kommer jag åka till för att ladda och handla, ett uttag kanske jag använder om det finns. Strömmen kostar lite oavsett vilket uttag man väljer. Gissar att deras kyldiskar drar så mycket att ström att en Elbilsladdning knappt syns på elmätaren.
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare

Inlägg av Telsa »

Förslag på mail i ganska enkel och rakt på sak stil:

"Hejsan,

Jag heter Ermin och jag bor i närheten av er butik. Jag tycker om ICA och handlar all min mat hos ICA. De senaste 12 månaderna har jag handlat mat på ICA till min familj för 63000 kr. Idag köper jag all min mat i butiken i Sickla, och anledningen till att jag inte handlar oss er är att de i Sickla har en laddstolpe för min elbil, där jag passar på att ladda min bil varje gång jag handlar mat.

Jag har diskuterat detta med ett par av mina grannar som även de kör elbil och de gör precis likadant som jag. Vi tycker dock att Bea faktiskt är bättre, och skulle mycket hellre handla all vår mat hos er, men av praktiska skäl åker vi istället till Sickla.

Jag vet att ni redan ligger i framkant och är mycket duktiga på miljötänk och har väldigt mycket ekologiska varor, så det skulle vara väldigt roligt om ni även kunde komplettera med ett par laddstolpar utanför er butik.

Om ni är intresserad av laddning för elbilar och har lust att veta mer om detta, så vore det roligt med ett möte eller ett telefonsamtal för en vidare diskussion. Mitt telefonnummer är ...

Med vänlig hälsning,
Ermin"

Nånting i den stilen.

Om du inte får svar på några dagar så är det bra att ringa till butikschefen och fråga om han läst mailet (det har han gjort, men ibland har folk väldigt mycket att göra och orkar inte ta tag i saker om dom inte blir påminda)
Model X, Pearl White
Ermin

Inlägg av Ermin »

Telsa skrev:
Förslag på mail i ganska enkel och rakt på sak stil:

"Hejsan,

Jag heter Ermin och jag bor i närheten av er butik. Jag tycker om ICA och handlar all min mat hos ICA. De senaste 12 månaderna har jag handlat mat på ICA till min familj för 63000 kr. Idag köper jag all min mat i butiken i Sickla, och anledningen till att jag inte handlar oss er är att de i Sickla har en laddstolpe för min elbil, där jag passar på att ladda min bil varje gång jag handlar mat.

Jag har diskuterat detta med ett par av mina grannar som även de kör elbil och de gör precis likadant som jag. Vi tycker dock att Bea faktiskt är bättre, och skulle mycket hellre handla all vår mat hos er, men av praktiska skäl åker vi istället till Sickla.

Jag vet att ni redan ligger i framkant och är mycket duktiga på miljötänk och har väldigt mycket ekologiska varor, så det skulle vara väldigt roligt om ni även kunde komplettera med ett par laddstolpar utanför er butik.

Om ni är intresserad av laddning för elbilar och har lust att veta mer om detta, så vore det roligt med ett möte eller ett telefonsamtal för en vidare diskussion. Mitt telefonnummer är ...

Med vänlig hälsning,
Ermin"

Nånting i den stilen.

Om du inte får svar på några dagar så är det bra att ringa till butikschefen och fråga om han läst mailet (det har han gjort, men ibland har folk väldigt mycket att göra och orkar inte ta tag i saker om dom inte blir påminda)

Denna är faktiskt jätte bra ;)) Tackar så mycket
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

Kanon!

Har tänkt samma sak länge.
Så djäkla enkelt o "billigt" de har, butiksägarna, att dra in extra slantar.
ICA Maxi i Lödde, dyr djävla affär, men likväl lägger jag nog 500.- mer i månaden där än innan. Tack vara några SuCs bredvid.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

Borde vi ha en permanent flik här på forumet där vi samlar brev mallar?
Vi har ju genererat en bunt olika nu, allt från brev till komunpolitiker till ICEare och FUDande reportrar.
Men de ligger så utspritt så de är svårt att hitta dom.
Skriv svar