Många saker är jag ganska bra på men att stava eller förmulera mig är inte en av de.
Så vad jag behöver hjälp med är att skriva ihop ett mail till min Ica Butik (BEA) vid Svedmyra/Enskede att installera några stolpar.
Då jag redan har varit i kontakt med de så vill de gärna ha en motivering och lite fakta för att få det gå igenom.
Detta är då vag vill få fram och mer om ni kommer på nåt. Skulle vara bra att använda som mall o skicka runt för att mat affärer finns det överallt.
Man kan få bidrag! hur mycket gärna om någon har koll
Jag har åkt till Sickla och handlat för 63 000kr i MAT under mitten till 2015 till nu så 1år , så bortfallen inkomst.
Jag bor nära Bea men väljer ändå att åka 5km bort bara för att man kan ladda där medan jag handlar vilket tar minst 2timmar då vi storhandlar.
Vad elen kostar och vilka stolpar som ska installeras för att vara framtidssäkra då mindre batterier är elbilarna lär det inte bli så det ska vara värt att koppla in.
kanske ta med att det inte ska vara atraktivaste platserna så de inte blir upptagna av fosilare och rätt skyltning osv...
Jag vet att en mat affär har 10%-40% vinst marginal på varorna eftersom det mesta jag handlar är dessutom ekologiskt (dyrt) kan vara mer så 63 000kr låt säga 20% marginal de torskar 12600 KR per år bara på mig och det är 3 elbilar endast på min gata, när man bor i en lägenhet så tar man alla möjligheter att ladda ute så låt säga att bara 1 av de 3 granarna som har elbil också gör som jag är det 25 000kr de torskar per år bara på oss 2 och det är betydligt fler elbilar i Enskede