Inte bara ice ägare
Moderator: Redaktion
Inte bara ice ägare
Röd model S snodde min el uttag med sin lång kabel. Min Leaf gråter... Vad kallar man det? Jag har blivit kablad?
TBS 451 från BDO mälardalen AB... Skärpning.
Sent from my SM-G925F using Tapatalk
TBS 451 från BDO mälardalen AB... Skärpning.
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Inte bara ice ägare
Vadå, kopplade hen ur din bil, eller tog ett privat uttag?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Vi har två reserverade platser. Denna bild togs från dessa. Teslan står på den "allmänna" utrymme.
Jaja, bara en irritation... men en bra utmaning till er alla... vad kallar man detta? ICEad är kul... men vad ska vi säga när någon tar ens eluttag?
Jaja, bara en irritation... men en bra utmaning till er alla... vad kallar man detta? ICEad är kul... men vad ska vi säga när någon tar ens eluttag?
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Ajdå, det där är ju ett jäkla oskick när ni satt upp en skylt och allt. Jag menar, gör man så kan man ju förstöra hur mycket som helst. Tänk om du behövde laddningen för att ens komma hem? Du kanske står där och ska iväg till dagis och vidare för att handla och allt vad man behöver göra efter jobbet, och upptäcker att du inte kan komma iväg på fem timmar för att du inte har ström. Folk har mördat för mindre, det är jag helt säker på.
Va, hur tänker folk? Det är inte ok att lägga en kabel på någon annans parkeringsplats.
Går det inte bara att koppla ur kabeln från laddstationen? I bilen sitter den fast men hur är det i andra änden?
Model S P85D,
Hahahahahaha, nej det kan bli otrevligt. Kanske kan ta med en påse nästa gång?LarsL skrev:Va, hur tänker folk? Det är inte ok att lägga en kabel på någon annans parkeringsplats.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
HelectriC skrev:Hahahahahaha, nej det kan bli otrevligt. Kanske kan ta med en påse nästa gång?LarsL skrev:Va, hur tänker folk? Det är inte ok att lägga en kabel på någon annans parkeringsplats.
+1
Tesla Model Y
det är bara att dra ut denFoluke skrev:Går det inte bara att koppla ur kabeln från laddstationen? I bilen sitter den fast men hur är det i andra änden?
Den är låst. Min Leaf låser inte den på samma sätt.
Läs i laddluckan, där står telefonnumret till ägaren
, så kan han låsa upp remote med appen i mobilen. Supernajs.

Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Handtaget i stolpen låser inte fast.. Så slutklämmen blir att ta tillbaka uttaget i stolpen till din bil som hade den först.
Eller var det så att Leafen faktist var färdigladdad? Då tycker jag att det är ok att ta uttaget till annan bil.
Annars lämna "vänliga arga lappen" till den som kopplar ur din laddande bil.
Eller var det så att Leafen faktist var färdigladdad? Då tycker jag att det är ok att ta uttaget till annan bil.
Annars lämna "vänliga arga lappen" till den som kopplar ur din laddande bil.
MYLR-24
Båda sidor av kabel låser sig när det är tesla som laddar. Vi var två som försökte. När det är en Leaf, Mitsibushi eller Ampera så gör dom inte det vid denna stolpe, då är det bara att dra ur och vänta på att stöld larmet lugnar sig!
Nu är det löst tack till en kontakt med BDO via facebook... bilen var kvar idag. 36 timmar låst i någon annans uttag
/Serge
Nu är det löst tack till en kontakt med BDO via facebook... bilen var kvar idag. 36 timmar låst i någon annans uttag

/Serge
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Har för mig att min typ1-typ2 kabel (PHEV...) blev fsatlåst när jag parkerade under norrabantorget. Men jag skall verifiera detta igen, det är ju inte ofta man provocerar och gör fel avsiktligt.apkungen skrev:Låter mycket konstigt. Att bilen skulle låsa kabeln i laddstolpen?
Tesla Model Y
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Jo så är det när man laddar Typ 2 med Teslan. Frugan råkade ut för att låsningen i stolpen hängde sig när hon laddat klart på IKEA. Fastighetsskötaren fick komma ut och öppna upp laddstolpen och förhand ta bort spärren som höl kvar sladden. Det hände lite då och då på just den stolpen berättade han sedan.apkungen skrev:Låter mycket konstigt. Att bilen skulle låsa kabeln i laddstolpen?

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Fast det är ju såklart laddstolpen som låser. Jag tycker att det är märkligt att den bara gör det på vissa bilar, den borde ju märka att bilen drar ström. Eller går det att signalera med typ 2 huruvida man vill ha sladden låst eller inte?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Att samma station skulle låsa vissa bilars kablar men inte andras i samma uttag låter väldigt suspekt ja. Det kan kanske vara som så att inte alla kablar har stöd för låsning i den änden. När jag bildgooglar typ 2-kablar ser det ut som om alla har hål för låsning i bägge ändar. Jag kan inte se något i protokollet som skulle stödja att slå på valfri låsning.bylund skrev:Fast det är ju såklart laddstolpen som låser. Jag tycker att det är märkligt att den bara gör det på vissa bilar, den borde ju märka att bilen drar ström. Eller går det att signalera med typ 2 huruvida man vill ha sladden låst eller inte?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Sätt en faktura på rutan. Hade jag gjort om nån snott mitt uttag som jag betalar för.
(Ja efter konsultation med någon lugnare person då, första tanken hade varit att bryta huvudströmmen och klippa kabeln i 10cm bitar o lägga i en påse på huven)
(Ja efter konsultation med någon lugnare person då, första tanken hade varit att bryta huvudströmmen och klippa kabeln i 10cm bitar o lägga i en påse på huven)
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Hahaha.... att vakna med en död kabel i sängen 

Alternativt så kan du ju ringa ägaren och vänligen be de dra åt helvete?
sök på reg nr

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Tycker du skulle ha klippt kabeln och kört upp den i.........
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Alltså ägaren till bilen.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Det gjorde vi. Leasad till en firma som heter BDO. Receptionen kunde inte hjälpa men... Det löste sig dagen efter när jag skrev snällt och vänligt på deras facebook sida!Alx skrev:Alternativt så kan du ju ringa ägaren och vänligen be de dra åt helvete?sök på reg nr