Elon kryptisk om full autom körning för Model lll

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

vigge50

Elon kryptisk om full autom körning för Model lll

Inlägg av vigge50 »

Elon Musk fick frågan om Model lll kommer med full autom körning och om de kommer presenteras om sex veckor och det var kryptiskt tyst innan han sa att det inte kommer vara något event om sex veckor.

Se från 5:00 för frågan

http://electrek.co/2016/06/02/tesla-mod ... elon-musk/
Surfaren
elbilist

Re: Elon kryptisk om full autom körning för Model lll

Inlägg av Surfaren »

Skön reaktion från den gode Elon där. Undrar just vad den lilla pausen och hans försök till pokerface innebär. :)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Surfaren skrev:
Skön reaktion från den gode Elon där. Undrar just vad den lilla pausen och hans försök till pokerface innebär. :)
Förmodligen inget annat än att han tyckte det var en rolig fråga.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

vigge50 skrev:
Elon Musk fick frågan om Model lll kommer med full autom körning och om de kommer presenteras om sex veckor och det var kryptiskt tyst innan han sa att det inte kommer vara något event om sex veckor.
Nej, uppenbarligen blir det ett event på torsdag. Duuuuh.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Fan han ser trött ut stackarn :(
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Inlägg av Laban »

chpaulin skrev:
Han var försenad eftersom flygplanet hade varit tvungen att köra med landningsstället nere hela resan. Tydligen något fel som gjorde att man inte vågade dra in landningsstället, dvs, risk för att det inte hade gått att fälla ut. Kanske inte den bästa uppladdningen..
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

chpaulin skrev:
Tänkte detsamma. Snart dags för honom att dra i några veckor och göra något helt annat.
kenhag
elbilist

Inlägg av kenhag »

stefan007 skrev:
chpaulin skrev:
Tänkte detsamma. Snart dags för honom att dra i några veckor och göra något helt annat.
Samma här. Tänkte att han säkert inte sovit mycket på den senaste tiden. Han borde unna sig lite tid för att "ladda batterierna". Lär bli mycket för honom när ritningarna är klara och han börjar jaga leverantörerna i höst.
Tesla Model 3 reserverad online 1/4 2016.
Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Musk är inte typen som tar semester. Det gör han bara för att familjelivet tvingar honom till det i sällsynta fall. Han ställer stora krav på sina anställda men jobbar själv mer än nån annan. Den som inte lägger ner 90 timmar i veckan är inte välkommen att jobba hos honom.

Jag har just läst Ashlee Vances bok om Musk och nu förstår jag varför han lyckas där andra misslyckas. Rekommenderas som sommarläsning!
Elon Musk.PNG
kenhag
elbilist

Inlägg av kenhag »

Läste den också :) Rekommenderar den starkt. Man förstår då hur mycket tid han lägger på Tesla och SpaceX och hur stark och hård han är som företagsledare. Undrar ibland om han stakar i talet för att han vill lägga in en svordom där :)
Tesla Model 3 reserverad online 1/4 2016.
Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

kenhag skrev:
Läste den också :) Rekommenderar den starkt. Man förstår då hur mycket tid han lägger på Tesla och SpaceX och hur stark och hård han är som företagsledare. Undrar ibland om han stakar i talet för att han vill lägga in en svordom där :)
Haha! Ja, det kan man tänka! Det är fascinerande att så många vill jobba för honom! I USA finns ju den där drömmen om att göra storverk. Övertygelsen om att det är i USA man kan uträtta dem och ingen annan stans på jorden. Det driver människor att arbeta över sin förmåga bara för att få vara med om det. Tror inte att det skulle gå att hitta människor här i Sverige som skulle vara beredda att försaka så mycket och jobba dygnet runt. Musk kan ju handplocka de mest lysande begåvningarna för att de tycker att det är stimulerande att jobba för honom, inte för att han betalar bäst. Sen orkar få mer än 5 år.

Men åter igen: Elon Musk jobbar mer än alla andra och sover väldigt lite. Och när det krisar som mest är han som bäst. Vilken annan företagsledare som helst hade kastat in handduken ett dussintals gånger när Musk istället har valt att jobba 0ännu lite hårdare, ställt högre krav på personalen, höjt kvaliteten lite till, övertygat fler investerare att öppna plånboken osv. och så har han nått sitt mål. Musk ger aldrig upp.
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

kenhag skrev:
-När "vanligt" folk tänker o talar, blir det ett flöde.
-När överintelligent "folk" talar snurrar hjärnan i 490 och att då samtidigt hålla ett flow är problematiskt, dock ej omöjligt.
-När Überintelligenta entreprenörer/...., försöker förklara saker för folk, de folket 2-4 rader upp, med hjärnan upptagen av 4 - 13 andra saker, och samtidigt hålla det där flowet, så blir det problem. :roll:
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Kanske är det hans babelfisk som halkar ut ibland?

Lider lite med honom när han försöker förklara varför han landar raketen ute i havet för personer som vägrar fatta. I det läget förstår jag att det kan bli lätt att staka sig och tystna till.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Jag ser rakt in i hans hjärna:

"Oj, det här är nog en sådan fråga som HR-chefen förbjudit mig att svara på utifrån hjärtat eftersom det har så stor påverkan på personalen. Vad menade han med hjärtat egentligen, jag har ju svaret i min hjärna. Jag borde sparka HR-chefen och göra dennes jobb på den tid jag sparat in på att inte ha några skosnören. Det kan inte stämma att en ingenjör tar livet av sig och att en chef och fem anställda går över till Apple bara för att jag kommer med mina deadlines. Det var bara tre som gick till Apple sist. Och designen är ju klar, iaf i mitt huvud - men det har väl inte mina anställda kunnat förstå inom sex veckor, så vi får skjuta lite på det."
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

dstr skrev:
Jag ser rakt in i hans hjärna:

"Oj, det här är nog en sådan fråga som HR-chefen förbjudit mig att svara på utifrån hjärtat eftersom det har så stor påverkan på personalen. Vad menade han med hjärtat egentligen, jag har ju svaret i min hjärna. Jag borde sparka HR-chefen och göra dennes jobb på den tid jag sparat in på att inte ha några skosnören. Det kan inte stämma att en ingenjör tar livet av sig och att en chef och fem anställda går över till Apple bara för att jag kommer med mina deadlines. Det var bara tre som gick till Apple sist. Och designen är ju klar, iaf i mitt huvud - men det har väl inte mina anställda kunnat förstå inom sex veckor, så vi får skjuta lite på det."
:D :D :D
Ungefär så, ja!
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare

Inlägg av far1far2 »

Verkligen läsvärd. Inte bara för oss Teslagalningar, utan kanske mera för dom tvärtom!
8-)
X100 lev.14/8-18.
DennisD7

Inlägg av DennisD7 »

Jag såg hela intervjun igår och det var rätt tydligt att 'a whole new level'-grejen kommer att bli att autopilot ingår på Model 3.
- Model 3 kommer ändå att ha hårdvara för det, så det blir ingen egentlig extra kostnad.
- Tesla vill visa att det är säkert och bra.
- Ju fler som kör med det desto mer data kan de samla in och förfina algoritmerna.
- Elon säger att det kommer att vara rätt standard om ungefär 2 år.

.... geee, undrar vad det kan vara :D
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Men autopilot är väl ändå i princip omöjligt rent legalt ännu?
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Kilowatt skrev:
Autonom körning är nog inte olagligt överallt tror jag. Det är tillåtet med en förare som har körkort i vissa delstater tror jag och Storbritannien vill väl legalisera det också. Det går också få tillstånd för det likt Volvo här i Sverige. Om ett par år lär det ha lättat ännu mer.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Svenssons skrev:
Kilowatt skrev:
Autonom körning är nog inte olagligt överallt tror jag. Det är tillåtet med en förare som har körkort i vissa delstater tror jag och Storbritannien vill väl legalisera det också. Det går också få tillstånd för det likt Volvo här i Sverige. Om ett par år lär det ha lättat ännu mer.
Krävs bara att Volvo skyndar på sin utveckling och har bilar klara snart så släpper man på reglerna också :mrgreen:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Så länge det finns en ansvarig förare med körkort så borde det ju rymmas inom lagen. Det som klurar till det är väl EU-säkerhets-nissar som vill säkerhetsställa att föraren finns där. Fast kan man bara hitta en annan sysselsättning för dem, rondelldekoration kanske? Så ska nog världen kunna bli bra till slut.
Skriv svar