Är det jag som räknar helt galet eller har Teslas fina restvärdesgarantier precis decimerats?
Tidigare var det ju 50% för leasing 36 månader om man följde alla konstens regler. Nu räknar jag med deras nya formulär man ska fylla i och får ~36,5% för samma 36 månader leasing. Vad hände där? Eller missar jag något?
Nya restvärdesgarantier?
Moderator: Redaktion
Nya restvärdesgarantier?
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
- Elektrokungen
- Teslaägare
Re: Nya restvärdesgarantier?
Tror det är momsen som lurar dig, jag kan inte se att något ändrats.eric skrev:Är det jag som räknar helt galet eller har Teslas fina restvärdesgarantier precis decimerats?
Tidigare var det ju 50% för leasing 36 månader om man följde alla konstens regler. Nu räknar jag med deras nya formulär man ska fylla i och får ~36,5% för samma 36 månader leasing. Vad hände där? Eller missar jag något?
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Ja, givetvis!
Nybörjarmisstag. Tur att jag lejt bort bokföringen i min egen firma. 

Men om det bara är momsen borde man hamna på 40% exakt om man igår ifrån att restvärdet ska vara 50%. Använder man 36,5% och lägger på momsen hamnar vi på ett restvärde av 45,6%.Elektrokungen skrev:Tror det är momsen som lurar dig, jag kan inte se att något ändrats.eric skrev:Är det jag som räknar helt galet eller har Teslas fina restvärdesgarantier precis decimerats?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Det verkar vara olika beroende på konfiguration. En model 60 för 884900kr + 0kr utrustning får ett högre restvärde än samma model för 748600kr + 136300kr utrustning. Lite konstigt ändå.
Ja det där med moms verkar ju krångligt måste man va med i den föreningeneric skrev:Ja, givetvis!Nybörjarmisstag. Tur att jag lejt bort bokföringen i min egen firma.

Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Allt är frivilligt men man måste vara med i någon förening, har dock hört att det finns någon svartförening som inte tar ut några avgifter allsinCup1 skrev:Ja det där med moms verkar ju krångligt måste man va med i den föreningeneric skrev:Ja, givetvis!Nybörjarmisstag. Tur att jag lejt bort bokföringen i min egen firma.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit