Nu finns det en Model S till salu på KVD. En tidig vit P85 (kanske+) som har gått hos en respekterad företagare från Ängelholm... Antar att det ligger en ny beställning där om inte leverans redan har skett.
Kanske man borde bjuda lite försiktigt...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Denna var på blocket tidigare, minns ej priset men det var inte Christian som var ägare då. Såg den i ängelholm här om året på ett företagsbesök, då med helt blanka bakdäck
Det står "direktimporterad" på KVD, men om det är den bil jag tror det är så är det nog bara en föjld av att det är en av de allra första Teslorna som levererades i Sverige, före Tesla hade egen försäljningsorganisation här.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Denna var på blocket tidigare, minns ej priset men det var inte Christian som var ägare då. Såg den i ängelholm här om året på ett företagsbesök, då med helt blanka bakdäck
Det måste ha varit en annan bil då denna har ägts av CvK hela tiden. Blanka bakdäck låter ju mera troligt...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Det där är väl Christian vK:s gamla P85+?
Gått ganska långt. Snart utan garanti. Uppskattar priset till 700-730kkr
Låter högt med tanke på vad dom idag uppskattade priset till på min...
eller kanske det var uppskattningen på min som var låg.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag tror inte att jag ska få de priser som står på Blocket (999 tkr - 1079 tkr) men lite mer än mellanhöga 700 tkr hoppas jag på. Ska jobba på en annons imorgon så får vi se om några reagerar med bra svar
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
våran RWD 85 med autopilot på blocket har fått en del som är intresserade, så priset var ju inte för högt iaf. Bara att hitta rätt köpare...
Låter bra jag ska försöka få ut en annons jag också idag.
Vad snygg den är Pontus! Vill ha men tyvärr är min budget för låg...
Edit: Hur mycket kostade folieringen?
16000 + moms men då gjorde dom hela invik vid dörrar och baklucka.
Det ger i alla fall en indikation på "verkligt värde"!
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Intressant att fyra budgivare enades om att värdet på en P85 -13 är ~625'.
Hälsningar
Lars
Intressant att fyra budgivare enades om att värdet på en P85 -13 är ~625'.
Visst en bil är inte värd mer än vad köparna vill betala. Dock får jag en känsla av att sådana här sidor lockar till sig personer som vill göra "klipp" och sedan sälja bilen vidare med vinst och att dom inte alltid är slutanvändaren av bilen, dvs inte bryr sig så mycket om vad bilen är värd för dom själva som användare. Dock kanske 625 inte är så långt ifrån resarvationspriset.
KVD ville sätta "lite mer än" 775 för min bil som reservationspris. En 85D -15, 3000 mil.