Har precis lagt beställning på S60, metallic, panorama, svart tak, nya gen säten.
Kommer ha den som tjänstebil så jag valde bort AWD och autopiloten för att få ner förmånsvärdet. (aktiverar förmodligen autopiloten lite längre fram).
Ett eloge och ett stort tack för er som tar er tid att skriva i forumet! Era tankar och insikter har varit guld värt i min process att välja mellan både 60 vs 75 och olika tillval.
Utan er hade jag valt en 75 bara för att vara på "säkra" sidan, och förmodligen inte fått nytta för de extra pengarna (baserat på hur jag tror jag kommer använda bilen)
Jag har googlat nätet efter information, men nästan alltid slutar det med att jag hamnar i detta forumet då det är bäst, tydligast och mest intressantast information här!!!
Nu ser jag fram mot leverans och ska se hur jag bäst blir av med min befintliga Merceders.
Om någon har ett bra tips förutom inbyte via Tesla (väntar på deras återkoppling) tar jag tacksamt emot det. Jag bor i Göteborg.
För er andra som funderar på Tesla som tjänstebil och driver eget företag och vill få lite hjälp hur man kan räkna ihop kalkylen så att det blir bra både för företaget och privat så bistår jag gärna med min kunskap. (driver redovisningsbyrå)
(Jag kör Merceders E220 idag och byter till Teslan utan att det blir dyrare för bolaget eller för mig privat, +/- några hundralappar per månad).
Med vänlig hälsning
Rikard