Så, vad gör man i Sundsvall en måndagförmiddag?
Jag har givetvis Beatrice Bengtsson med mig.
På väg:

Moderator: Redaktion
Herr X skrev:På måndag kommer jag och min fru vara i Sundsvall, men min fru kommer att tillbringa hela förmiddagen med en deprimerad barndomskamrat. Jag, å min sida spenderar hellre dagen med något/någon icke-deprimerande men jag saknar dessvärre helt vänskapskrets i Sundsvallsområdet.
Så, vad gör man i Sundsvall en måndagförmiddag?
Jag har givetvis Beatrice Bengtsson med mig.
Om du hade sockrat erbjudandet med en dalahäst så hade jag varit på, men just nu låter bastu i Himlabadet mer lockande...gellerstam skrev:Åk till Falun, bjud mig på en åktur och hjälp mig övertyga frun att vi behöver en MS. Så bjuder jag på lunch.![]()
Det är inte så långt.... Bara 300km enkel...
Min två äldsta barn är hos mina föräldrar och min fru har ettåringen hos sin deppiga polare, så jag är fri som en tonåring för första gången på 7 år! Bastu på Himlabadet låter som det bästa förslaget hittills!joel80 skrev:Har du nått barn med dig kan du besöka Himlabadet... Eller det kan man kanske göra ändå.. Fina bubbelpooler o bastu du kan jäsa i hela dagen, och Clever-laddare på parkeringen utanför.
Annars kan du åka upp till toppstugan på Södra berget och ta dig en kaffe/lunch o kolla på utsikten.. Var väldigt många år sen jag var där så kolla innan att d omfaktiskt har öppet såhär på sommaren.
(bild på Teslan med utsikt bakom krävs!)
Herr X skrev:Om du hade sockrat erbjudandet med en dalahäst så hade jag varit på, men just nu låter bastu i Himlabadet mer lockande...gellerstam skrev:Åk till Falun, bjud mig på en åktur och hjälp mig övertyga frun att vi behöver en MS. Så bjuder jag på lunch.![]()
Det är inte så långt.... Bara 300km enkel...
Arboga -> Gävle -> Sundsvalllator skrev:Vilken väg kör ni upp? Arboga, Gävle antar jag.
Östersund är absurt långt bort. Sträckan Malmö - Östersund är lika lång som sträckan Malmö - Sydafrika, det är inte många som vet det!lator skrev:Fly klyktattarland så fort du bara kan och kom upp till Östersund. Har du laddat o Krokom än?Själv står jag och laddar i Upplands Visby...
Du är en bit före mig - tippar att du har åkt när vi är i Gävle.lator skrev:Får se om vi träffas i Gävle då...
Har han ordnat laddare där uppe till riktiga bilar då?pitemacc skrev:Åk upp till Hotel Södra Berget.
Prata med VD Patrik Attini, så kan ni prata bil i flera timmar, dock är han väldigt inriktad mot Italien när det gäller bilar.
Men en trevlig kille med ett väldigt fint o satsande hotell.
Herr X skrev:
Nu är vi snart i Kumla.. det är viss risk att jag blir fast där och aldrig når Sundsvall om jag fortsätter i den här hastigheten..
Är 20 mil bortlator skrev:Matar både mig och bilen i Gävle. Kommer du någongång?
Ja det var synd - jag körde nog lite oekonomiskt. Laddade upp till 290km räckvidd i Jung bara för att kunna blåsa på i hög fart till Arboga. Men laddningen efter 200km är så långsam så jag tippar att det äter upp tidsvinsten av att köra fortare än hastighetsbegränsningen.lator skrev:Lite synd. Jag har aldrig sett en tvättbjörn livs levande...![]()
Jaja, det kommer flera tillfällen.
Sundsvall, here we come!