Skadad fälg
Moderator: Redaktion
Skadad fälg
Höger bak rejält skrapad efter trottoarkant 19" orginal. Ska man laga eller köpa en ny fälg eller hitta några begagnade fälgar ? vad kostar det hos Tesla tror ni?
PS ska du köpa köpa billig tonfisk på burk använd gärna min rabattkod, så kan jag köpa matjesill för mina poäng
PS ska du köpa köpa billig tonfisk på burk använd gärna min rabattkod, så kan jag köpa matjesill för mina poäng
Re: Skadad fälg
Det här var tyvärr en relevant fråga även för mig.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
2500:- kostar en ny.jjmaskin skrev:Höger bak rejält skrapad efter trottoarkant 19" orginal. Ska man laga eller köpa en ny fälg eller hitta några begagnade fälgar ? vad kostar det hos Tesla tror ni?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Hur kan den vara så billig? Lyckades skrapa en 21" och för den tog de 10171:-. Är det så stor skillnad på volymerna kanske.Tars skrev:2500:- kostar en ny.jjmaskin skrev:Höger bak rejält skrapad efter trottoarkant 19" orginal. Ska man laga eller köpa en ny fälg eller hitta några begagnade fälgar ? vad kostar det hos Tesla tror ni?
Har lagat flera fälgar och det brukar ligga på mellan 2-3' beroende på vem och var. Lokala lackeraren kan fixa också om det inte är några större grejer.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Man byter inte en skrapad fälg om man inte är tvungen. Man fixar det hos någon av alla fälgreparatörer
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det låter lite osannolikt att de skulle sälja en komplett uppsättning 19" utan däck för 10k när de tar 30k för dem inkl däck. Nog för att däck i den dimensionen inte är gratis, men de kostar inte 5000 kr styck.fodogen skrev:Hur kan den vara så billig? Lyckades skrapa en 21" och för den tog de 10171:-. Är det så stor skillnad på volymerna kanske.Tars skrev:2500:- kostar en ny.jjmaskin skrev:Höger bak rejält skrapad efter trottoarkant 19" orginal. Ska man laga eller köpa en ny fälg eller hitta några begagnade fälgar ? vad kostar det hos Tesla tror ni?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- TAndersson
- Teslaägare
Jag betalade 2775:- per styck för original 19" fälgar på SC i Göteborg i vintras. Tycker det var helt ok pris!
Model 3 Performance -20
Cybertruck AWD Reserverad
Model 3 Long Range -19
Model S 85D -15
Renault Zoe -16
Cybertruck AWD Reserverad
Model S 85D -15
Då är det ju ingen större vits att laga fälgen. Eller så köper man en ny när bilen ska säljas, det läcker ingen luft och det känns inga vibrationer och det är ju det hjulet som jag ser minst
Tror priserna på tillbehör gick upp i vintras. Nya 19" slipstream kostar 3600kr utan TPMS. Skulle vara något liknande för dr gamla 19" när jag frågade. I höstas tror jag att jag fick priset 2775 då jag frågade då. Alla priser inklusive moms men utan TPMS.
Senast redigerad av Leo, redigerad totalt 1 gånger.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Jag köpte en extra lagade den gamla så nu har jag en reserv utifall att.
Framtiden: Tips emottages
Var på Tesla och frägade idag dom har kvar ca 50 fälgar av den gamla 19" fälgen ca 2800 plus moms. Jag avvaktar med lite tur så kör jag på samma fälg en gång till och då har jag ju sparat en fälg eller typ fått två till priset av en och jag kommer inte vara något arg nästa gång trottoarkanten kommer farande mot min fälg
Köp Olles finfina fiskbullar bara säg min kod så jag kan köpa fiskpinnar billigt

Köp Olles finfina fiskbullar bara säg min kod så jag kan köpa fiskpinnar billigt
Har använt Intera som håller till i Länna, (södra Sthlm) och jag har varit nöjd. Förvarar däcken där så brukar göra en översyn när det är dags för skifte;
http://www.intera-sverige.se/falgreparationer.html
Har också använt dem till tidigare bil för att fixa en fälg som blivit oval. Trevlig personal och bra utfört jobb.MEL skrev:Har använt Intera som håller till i Länna, (södra Sthlm) och jag har varit nöjd. Förvarar däcken där så brukar göra en översyn när det är dags för skifte;
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag använde Intera en gång, och det var den sämsta kundbemötandet/lackering jag stött på, blev nästan chockad! Ett under att det företaget finns kvar. Engångsföreteelse?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Ja, de kanske inte är ett under av trevlighet i bemötandet men jag har alltid varit nöjd med resultatet. Tror även att andra däckfirmor i Stockholm skickar fälg dit för reparation.
Bumpar den här tråden eftersom den hade passande titel. Så jäkla tråkigt! Hade bilen inne hos Teslas partnerdäckfirma (eftersom dom inte hade tid att byta till vinterdäck på min bil så hänvisade dom till Dekk1 och Tesla tar fakturan eftersom jag har serviceavtal). Hjulen byts snabbt och bra, men när jag kommer hem och tar ut de från bagaget ser jag en stor fet skada mitt på en eker. Den var garanterat INTE där innan och eftersom det inte är nån smuts i ”såret” så måste det ha kommit EFTER att jag körde till däckverkstaden imorse i snöslask. Fick inte tag på verkstaden via telefon (nog fullt upp en dag som denna), men har skrivit ett mail och bifogat bilden. Får se vad dom svarar, men någonting säger mig att dom inte kommer ta ansvar och säga att skadan var där innan, men vi får väl se antar jag 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14