Nästa fråga: säg att det går på ca 3,8-4 sek, är det verkligen något man som "amatör" uppfattar? Spontant känns det imho som en jäkligt dyr uppgradering. Jag vet att många inte håller med och blir gärna motbevisad under en demo

Moderator: Redaktion
Skillnaden är inte 0-100 men däremot från 100 uppåt.Johnalm skrev:Att Model X P90DL gör 0-100 på ca 3,4 s är ju ingen hemlighet, men hur snabbt går det för en P90D? Har jagat runt på nätet ett par dagar men inte hittat någon info.
Nästa fråga: säg att det går på ca 3,8-4 sek, är det verkligen något man som "amatör" uppfattar? Spontant känns det imho som en jäkligt dyr uppgradering. Jag vet att många inte håller med och blir gärna motbevisad under en demo
Specen i designstudion säger 4,0 sekunder.Johnalm skrev:Att Model X P90DL gör 0-100 på ca 3,4 s är ju ingen hemlighet, men hur snabbt går det för en P90D? Har jagat runt på nätet ett par dagar men inte hittat någon info.
Good point, tänkte inte på det...Beigler skrev:Specen i designstudion säger 4,0 sekunder.Johnalm skrev:Att Model X P90DL gör 0-100 på ca 3,4 s är ju ingen hemlighet, men hur snabbt går det för en P90D? Har jagat runt på nätet ett par dagar men inte hittat någon info.
Jag har bara provat 90D som gör det på 5,0 sekunder men kunde ändå inte hålla mig när jag beställde X. Det blev en P90DL även om förnuftet håller med dig...
Om ingen annan gett dig bra svar på frågan innan dess lovar jag att återkomma med hur mycket man känner skillnaden så fort min bil har anlänt. (Om jag förstått det rätt kan man slå av L och då borde man ju kunna göra en rättvis jämförelse)
Tack! Då var min gissning på 3,8-4 sek inte så tokigJohnny_B skrev:Official 0-60 mph (96.5 km/h) acceleration times:
Model S (70) – 5.5 s
Model S (70D) – 5.2 s
Model S (90D) – 4.2 s
Model S (P90D) – 3.1 s
Model S (P90DL) – 2.8 s
Model X (70D) – 6.0 s
Model X (90D) – 4.8 s
Model X (P90D) – 3.8 s
Model X (P90DL) – 3.2 s
Hjälm på.
Är inte valen Sport och Ludicrous i en P90D och Sport och Insane i en P90D, d v s jämförelsen blir inte mot Insane?Johnalm skrev:Good point, tänkte inte på det...Beigler skrev:Specen i designstudion säger 4,0 sekunder.Johnalm skrev:Att Model X P90DL gör 0-100 på ca 3,4 s är ju ingen hemlighet, men hur snabbt går det för en P90D? Har jagat runt på nätet ett par dagar men inte hittat någon info.
Jag har bara provat 90D som gör det på 5,0 sekunder men kunde ändå inte hålla mig när jag beställde X. Det blev en P90DL även om förnuftet håller med dig...
Om ingen annan gett dig bra svar på frågan innan dess lovar jag att återkomma med hur mycket man känner skillnaden så fort min bil har anlänt. (Om jag förstått det rätt kan man slå av L och då borde man ju kunna göra en rättvis jämförelse)
Det sistnämnda låter logiskt. Annars tror jag också att det är till Sport man ställer ner. Så är det i min bil iaf och samma i P90DL jag provkörde innan mitt köp.bylund skrev:Är inte valen Sport och Ludicrous i en P90D och Sport och Insane i en P90D, d v s jämförelsen blir inte mot Insane?Johnalm skrev:Good point, tänkte inte på det...Beigler skrev:Specen i designstudion säger 4,0 sekunder.Johnalm skrev:Att Model X P90DL gör 0-100 på ca 3,4 s är ju ingen hemlighet, men hur snabbt går det för en P90D? Har jagat runt på nätet ett par dagar men inte hittat någon info.
Å andra sidan kanske "Performance" via servicemenyn fungerar i Model X också så att man kan ställa ner effekten till att motsvara en P90D?
Jag har också funderat på detta men min gissning är att de kan släppa på full effekt på Model X tidigare än Model S tack vare att den är tyngre. Dock så är detta ren spekulation.Niclas skrev:Jag tycker det är konstigt att det på model S skiljer 0,3 s mellan P90D insane och L, medan det på model X skiljer 0,6 s mellan insane och L?!?