Lång bil...
Moderator: Redaktion
Lång bil...
Hämtade en 70D idag. Vilken otrolig bil Tesla'n är. Dessutom har hela köpprocessen med företaget Tesla varit riktigt bra. En eloge till dem för det. Man får bara vara tacksam att det finns företag/personer som skapar fantastiska produkter som detta.
En fråga - när jag skulle köra ner i garaget på jobbet - precis i övergången ute/inne så tog bilen lätt i betongen, då nedfarten är brant. Måste hitta någon slags "bump" eller platta eller något som jag kan lägga där och ändra vinkeln lite. Någon som vet var man kan hitta något smart som fungerar för detta?
En fråga - när jag skulle köra ner i garaget på jobbet - precis i övergången ute/inne så tog bilen lätt i betongen, då nedfarten är brant. Måste hitta någon slags "bump" eller platta eller något som jag kan lägga där och ändra vinkeln lite. Någon som vet var man kan hitta något smart som fungerar för detta?
Re: Lång bil...
Minns dagens som igår (Grattis) och mina då 60 mil från Stockholm har aldrig gått fortare och såg nog ut såhär i ansiktet
Men har några ggr vid körning över fartgupp (när man missat dessa) samt ner från höga trottoarkanter hört detta skrapande ljud
och eftersom bilen är ganska lång får man nog leva med detta och köra sakta och nästa beställning får nog bli luftfjädring.

Men har några ggr vid körning över fartgupp (när man missat dessa) samt ner från höga trottoarkanter hört detta skrapande ljud

Jepp så är det. Denna koncept bil. Är underbar.
Passa er dock med att skrapa i allt för hårt under till. Jag lyckades skrapa på en täck tejp som finns på batteriet. Är till för att om ett batteri sväller skall denna gas kunna expandera ut. Detta är inget som Tesla tar på garanti, kostade mig 1700 att få lagat.
De upptäckte det när jag servade bilen. Går det hål på detta membran kan det komma in smuts och vatten i batteri paketet.
Och då blir de griniga.
Passa er dock med att skrapa i allt för hårt under till. Jag lyckades skrapa på en täck tejp som finns på batteriet. Är till för att om ett batteri sväller skall denna gas kunna expandera ut. Detta är inget som Tesla tar på garanti, kostade mig 1700 att få lagat.
De upptäckte det när jag servade bilen. Går det hål på detta membran kan det komma in smuts och vatten i batteri paketet.
Och då blir de griniga.
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
- grenhall
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mattias4765
Vi hade ett garage tidigare som var idiotiskt uppbyggt. Alla bilar större VW Up kunde inte komma ner utan att skrapa i. Två tjockare plankor löste problemet. Det kan räcka med en om man lägger den horisontellt. Det eller att köra ner snett är mina råd.Hermes skrev:Hämtade en 70D idag. Vilken otrolig bil Tesla'n är. Dessutom har hela köpprocessen med företaget Tesla varit riktigt bra. En eloge till dem för det. Man får bara vara tacksam att det finns företag/personer som skapar fantastiska produkter som detta.

Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023
Hmm har man inte 8 års garanti på batteriet vid missöd?Ampera skrev:Jepp så är det. Denna koncept bil. Är underbar.
Och då blir de griniga.
Tack för svar. Intressant det med batteriet. Skall kolla det. Får prova hitta någon gummimatta eller liknande, planka kanske för att undvika att den släpar i betongen.
Köp reparationsasfalt och gör något permanent år problemet. 

Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Eller en rejäl maskin för att ta bort lite betong där det är som högstjoel80 skrev:Köp reparationsasfalt och gör något permanent år problemet.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Gustafsson
- Teslaägare
Går det bættre att backa ner, eller ? ? Inte nødvændigtvis samma problem... Luftfjædring kan ju ge 19 mm extra markfrigång, men det ær inte sækert att det ræckt till..
70D
70D
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Tror det blir att antigen få slipat bort lite av betongen där den är som högst, alternativt placera någon slags ramp i nedfarten. T.ex 4 av dessa, två och två rygg mot rygg - som ett farthinder ungefär.
Hermes, det är 2016... Kan du inte ladda upp en bild på garaget / platsen i fråga så vi kan få se hur det ser ut?
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk