På Teslas sida står det: Den största invändiga bagagevolymen i klassen: 2180 liter i interiörkonfigurationen med sex säten
Är det någon som vet vad och hur man mätt för at få fram volymen?
Mina antaganden är att det är Frunken + Utrymmet under luckan i trunken + hela bagaget med fällda säte i tredje raden och andra radensstolar i främre position.?
Någon som tänker annorlunda? Har jag missat ngt?
Bagagerum.
Moderator: Redaktion
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Bagagerum.
De kan även ha räknat med utrymme under stolarna i andra raden. Är kanske inte så mycket men bra mycket mer och smidigare än under stolarna på vanliga bilar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- gellerstam
- Teslaägare
Precis, där finns värdefullt utrymme.Svenssons skrev:De kan även ha räknat med utrymme under stolarna i andra raden. Är kanske inte så mycket men bra mycket mer och smidigare än under stolarna på vanliga bilar.
Man ska vara lite observat när man lägger saker där, det är rätt storra bitar av golvet som rörsig när stolen åker framåt och bakåt.
Tesla Model Y
Jag tror de öppnat takluckan, fyllt bilen med små plastbollar och sen mätt hur mycket volym plastbollarna fyllde. 

Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- gellerstam
- Teslaägare
lolFeddan skrev:Jag tror de öppnat takluckan, fyllt bilen med små plastbollar och sen mätt hur mycket volym plastbollarna fyllde.
Fast då misssar de massa volym mellan bollarna, smartare är då att hälla i tex mjölk till det blir fullt! Så räknar man sen de tomma mjölkförpackningarna....!!!

Tesla Model Y
Vadå plastbollar? Hamstrar såklart. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14