Färd norrut

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsHarry
Teslaägare

Färd norrut

Inlägg av LarsHarry »

Hej,
Vi får vår Tesla i nästa vecka och har tänkt åka till Örnsköldsvik snart.
Eftersom Tesla inte har klart några SC längs Norrlandskusten än undrar jag om det är någon som känner till om det finns någon möjlighet att ladda bilen i Sundsvall över natten med ett uttag av typen Röd - Industriadapter?
Mvh/Lars H
Användarvisningsbild
EricH
Teslaägare

Re: Färd norrut

Inlägg av EricH »

LarsHarry skrev:
Hej,
Vi får vår Tesla i nästa vecka och har tänkt åka till Örnsköldsvik snart.
Eftersom Tesla inte har klart några SC längs Norrlandskusten än undrar jag om det är någon som känner till om det finns någon möjlighet att ladda bilen i Sundsvall över natten med ett uttag av typen Röd - Industriadapter?
Mvh/Lars H
Titta på uppladdning.nu. Finns ett antal Mode 3 Type 2 stolpar med fast kabel i Sundsvall. Innebär att du inte behöver någon adapter och du laddar troligen snabbare än med vanlig röd trefas.
Model X P100D
Användarvisningsbild
LarsHarry
Teslaägare

Inlägg av LarsHarry »

Tack för info.
Jag är tydligen inte helt på det klara med vilka laddstolpar o dyl jag kan använda med det jag får med bilen.
Mvh/Lars H
vigge50

Inlägg av vigge50 »

LarsHarry skrev:
Tack för info.
Jag är tydligen inte helt på det klara med vilka laddstolpar o dyl jag kan använda med det jag får med bilen.
Mvh/Lars H
Här visar Tesla vilka som fungerar och laddhastighet
http://www.teslamotors.com/sv_SE/charging#/outlet
Användarvisningsbild
Gorr
Teslaägare

Inlägg av Gorr »

Jag gjorde stockholm-Sundsvall i somras. Laddade med 50km/h 16 amp i Birsta. Har du dubbelladdare så kan du använda 32 amp. Det är en med sladd så det är bara att plugga in och gå och shoppa eller ngt sådant. Resan Stockholm-Sundsvall gjorde jag inte i 130km/h dock. Fick nöja mig med hastighetsbegränsning eller lite lägre.
Användarvisningsbild
LarsHarry
Teslaägare

Inlägg av LarsHarry »

Gorr skrev:
Jag gjorde stockholm-Sundsvall i somras. Laddade med 50km/h 16 amp i Birsta. Har du dubbelladdare så kan du använda 32 amp. Det är en med sladd så det är bara att plugga in och gå och shoppa eller ngt sådant. Resan Stockholm-Sundsvall gjorde jag inte i 130km/h dock. Fick nöja mig med hastighetsbegränsning eller lite lägre.
Tack Gorr, ungefär så har jag tänkt mig att köra. Birsta ligger bra till för oss.
/Lars H
Skriv svar