Hej,
Vi får vår Tesla i nästa vecka och har tänkt åka till Örnsköldsvik snart.
Eftersom Tesla inte har klart några SC längs Norrlandskusten än undrar jag om det är någon som känner till om det finns någon möjlighet att ladda bilen i Sundsvall över natten med ett uttag av typen Röd - Industriadapter?
Mvh/Lars H
Färd norrut
Moderator: Redaktion
Re: Färd norrut
Titta på uppladdning.nu. Finns ett antal Mode 3 Type 2 stolpar med fast kabel i Sundsvall. Innebär att du inte behöver någon adapter och du laddar troligen snabbare än med vanlig röd trefas.LarsHarry skrev:Hej,
Vi får vår Tesla i nästa vecka och har tänkt åka till Örnsköldsvik snart.
Eftersom Tesla inte har klart några SC längs Norrlandskusten än undrar jag om det är någon som känner till om det finns någon möjlighet att ladda bilen i Sundsvall över natten med ett uttag av typen Röd - Industriadapter?
Mvh/Lars H
Model X P100D
Tack för info.
Jag är tydligen inte helt på det klara med vilka laddstolpar o dyl jag kan använda med det jag får med bilen.
Mvh/Lars H
Jag är tydligen inte helt på det klara med vilka laddstolpar o dyl jag kan använda med det jag får med bilen.
Mvh/Lars H
Här visar Tesla vilka som fungerar och laddhastighetLarsHarry skrev:Tack för info.
Mvh/Lars H
http://www.teslamotors.com/sv_SE/charging#/outlet
Jag gjorde stockholm-Sundsvall i somras. Laddade med 50km/h 16 amp i Birsta. Har du dubbelladdare så kan du använda 32 amp. Det är en med sladd så det är bara att plugga in och gå och shoppa eller ngt sådant. Resan Stockholm-Sundsvall gjorde jag inte i 130km/h dock. Fick nöja mig med hastighetsbegränsning eller lite lägre.
Tack Gorr, ungefär så har jag tänkt mig att köra. Birsta ligger bra till för oss.Gorr skrev:Jag gjorde stockholm-Sundsvall i somras. Laddade med 50km/h 16 amp i Birsta. Har du dubbelladdare så kan du använda 32 amp. Det är en med sladd så det är bara att plugga in och gå och shoppa eller ngt sådant. Resan Stockholm-Sundsvall gjorde jag inte i 130km/h dock. Fick nöja mig med hastighetsbegränsning eller lite lägre.
/Lars H