Försöker ta en lång story kort:
Jag har "ärvt" en carport i mitt radhusområde (friköpta) av en annan elbilsägare.
Den är säkrad till 16A mot de andras 6A, timern är förbikopplad.
Detta gjordes alltså av den tidigare ägaren, UTAN att informera samfälligheten.
Jag har i god tid, innan mitt Tesla-köp, informerat samfälligheten att jag avser ta över platsen och tänker ladda där, givetvis mot en viss ersättning.
Idag ringer ordföranden mig, en tant på runt 75-80 år, och meddelar att de "tänker hitta en lösning på elbilsproblemet".
Hon säger att det är OLAGLIGT att jag laddar där jag gör, brandrisk etc.
De har haft en elektriker där som tittat på min lösning (hon hävdar att han dömt ut den, vilket jag har mycket svårt att tro, men hon VÄGRAR säga vilken elektriker det är så jag får inte prata med honom själv).
Deras lösning ska vara att installera ett eluttag på en av de allmänna parkeringsplatserna, men att det är jättesvårt med alla kluriga reglementen etc (det där kan jag inget om, men har svårt att fatta vad som ska vara så svårt).
Nackdelen är ju självklart att det inte finns något tak över den platsen, och när jag föreslår ett trefasuttag så jag kan ladda lite snabbare och sen eventuellt flytta bilen så får jag till svar: "nja, det känns ju orättvist att du ska få MER el än vad de andra boenden får

Jag efterlyser någon som också bor i en samfällighet, som på något sätt löst detta med laddning för elbilar på ett hyfsat bra sätt.
Skulle vilja sätta tanten i kontakt med någon som faktiskt förstår och gjort det här själva.
Någon?