Artikel i DI ang. Volvo och Autoliv´s gemensamma bolag.

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Artikel i DI ang. Volvo och Autoliv´s gemensamma bolag.

Inlägg av gellerstam »

Volvo och Autoliv skall starta ett eget bolag för att utveckla mjukvara för självkörande bilar skriver DI i en artikeln publicerad den 7/9-2016 och är skriven av deras prisbelönta reporter Karin Olander.

Några reflektioner:
1: Man bildar ett gemensamt bolag för att konventionella utvecklingsmetoder tar för lång tid. ( Stressade? )
2: Enligt artikeln så är Google och Apple de största konkurenterna, för att de kan mjukvaruutveckling.
3: Inte någon stans förekommer Tesla i artikeln. Tesla får iom. detta antas ligga hopplöst efter när det gäller självkörande bilar?

http://www.di.se/artiklar/2016/9/6/ambi ... dsledande/

Ni vet hur ni ska göra för att se hela texten. (Ctrl+C -> Ctrl+V in i lämpligt dokument)

PS
Är det ok att publicera en bild på artikeln nu när jag varit så tydlig med var ifrån den kommer och vem som skrivit den? Eller strider det mot ngn publiceringslagstiftning?
DS
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Re: Artikel i DI ang. Volvo och Autoliv´s gemensamma bolag.

Inlägg av Jerker »

Hahaha... Det är ju absurd! Hon nämner t.o.m. Toyota, Ford och Volswagen som konkurrenter till att komma först med en självkörande bil.

Här måste man verkligen ställa sig frågan om hon är så okunnig i frågan att hon bara har läst en pressrelease och kopierat den rakt av? Att inte Volvo vill nämna Tesla, det kan jag förstå, men en journalist?...
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Jerker skrev:
Hahaha... Det är ju absurd! Hon nämner t.o.m. Toyota, Ford och Volswagen som konkurrenter till att komma först med en självkörande bil.

Här måste man verkligen ställa sig frågan om hon är så okunnig i frågan att hon bara har läst en pressrelease och kopierat den rakt av? Att inte Volvo vill nämna Tesla, det kan jag förstå, men en journalist?...
Fast är Tesla en konkurrent till Volvo (idag)?

I mina ögon så har Tesla inga konkurrenter. Alltså utgör inte heller Tesla något konkurrenshot mot någon.

Volvo, Ford mfl kommer smiska skiten ur Tesla när det kommer till att vara först med en självkörande bensinare eller dieseldoris. Tom på hybrid-fronten åker Tesla på däng så det sjunger om det.
olza

Inlägg av olza »

dstr skrev:
Volvo, Ford mfl kommer smiska skiten ur Tesla när det kommer till att vara först med en självkörande bensinare eller dieseldoris. Tom på hybrid-fronten åker Tesla på däng så det sjunger om det.
Dagens bästa! Och helt sant. :D
Volvo V70N 2.5T 2004
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

dstr skrev:
Jerker skrev:

Fast är Tesla en konkurrent till Volvo (idag)?

I mina ögon så har Tesla inga konkurrenter. Alltså utgör inte heller Tesla något konkurrenshot mot någon.

Sant. Jag tänkte lite så också... ;)
Skriv svar