Tänkte iaf ställa frågan då jag säkerligen inte är den första med tanken om att ändra hämtning av bilen till fabriken i Tillburg istället. Är detta genomförbart? Man kan ju stanna i tyskland på vägen upp och fylla bilen med bärs och likn.
Har någon gjort detta?
Tror inte det är praktiskt möjligt då bilen måste in i Sverige för försäljningen. Tror att de första Model S levererades från Köpenhamn men det går inte längre att hämta en bil där istället för någonstans i Sverige.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Tror inte det är praktiskt möjligt då bilen måste in i Sverige för försäljningen. Tror att de första Model S levererades från Köpenhamn men det går inte längre att hämta en bil där istället för någonstans i Sverige.
Och den blev registrerad som importbil... Bättre att ta en tur till ölen när du fått bilen. Blir ju dubbelt så mycket bilkörning
Och den blev registrerad som importbil... Bättre att ta en tur till ölen när du fått bilen. Blir ju dubbelt så mycket bilkörning
Jag försökte få min bil levererad i Köpenhamn då även min DS var dansk men gick inte.
Till slut blev det en svensk DS, men i början kändes det lite skumt att vi båda skulle flyga upp från Kastrup till Arlanda och lämna ut bilen för att sedan åka tillbaks igen.
Man kan inte få en svenskregistrerad bil där. Däremot så levererar de bilar till EU-länder utan Teslanärvaro därifrån. Då kan man i princip välja mellan att få bilen levererad på nederländska exportskyltar eller (låta) hämta bilen oregistrerad med lastbil/släp därifrån. Kanske att de skulle gå med på det förfarandet, men som sagt, bättre att ta en sväng härifrån
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS