Hur ofta finns det defekter på bilen när man tar leverans?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Range Anxiety
Teslaägare

Inlägg av Range Anxiety »

Hej,

Jag har beställt en Modell S60D, med panoramatak, ap, premium paket, Stora stereon och luftfjädringar och är naturligtvis glad och spänd på hur det kommer att blir med den nya bilen. Tycker att bilen är alldeles för dyr men av någon konstig anledning så har jag lyckats övertyga mig själv att jag måste ha en Tesla Model S! (som flera andra också har gjort)

Jag blir lite orolig när jag läser på olika forum och ser alla Tesla filmer som finns på Youtube hur ofta man hittar personer som har haft defekter på bilen redan vid leverans! Jo jag vet att dom som inte har defekter förmodligen inte skriver och visar det i samma utsträckning som dom som har defekter, men jag tycker det känns väldigt vanligt.

Hur vanligt är det att bilen är defekt när man hämtar den första gången? Finns det någon poll om det eller kan någon göra en sådan?
Verkar vara lacken, däck/fälgar och dålig montering av bilen som är det vanligaste.

/Patrick
Såld -Model S 75D,mc red, pano, NG tan, premium pkt, luftfjädring, stora stereon.
MS 2023 love it :D
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Re: Hur ofta finns det defekter på bilen när man tar leveran

Inlägg av e5m1r »

Det finns fortfarande en del skavanker som följer med vid leverans oftast småsaker som lister och dörrar som inte är i linije
Andra har haft lite mer alvarliga problem där superladdning inte funkade osv
Det viktiga är att tesla fixar det så fort det går
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Vet inte om det är vanligare än med andra bilmärken, men lite dåligt monterat är det ibland. Men det jag har upptäckt har de åtgärdat direkt och utan diskussion.
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inlägg av bullen »

Det är oxå de missnöjda som hörs mest. De flesta upplever jag inte har några som helst problem.
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Inlägg av mjwahl »

jag är inne på min andra bil. Det finns defekter i högre utsträckning än andra premiummärken men Tesla är väldigt bra på att åtgärda problemen utan tjafs och kostnader för kunden.

.
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare

Inlägg av Toja »

Min har inga fel

Skickat från min iPhone med Tapatalk
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Inga upptäckta fel på min.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Fredric
Teslaägare

Inlägg av Fredric »

Haft min en vecka nu och tyvärr upptäckt några stycken. Det värsta är nog lacken på högerdörren som har några märkliga märken som verkar sitta under klarlacken. Sen är det lite skrammel och dåligt monterat på ett par ställen.

Sen tycker jag att Spotify och internetradio inte funkar alls bra. Tystnar väldigt ofta. Så ofta att det inte är någon poäng att använda dem.
Är det fler som har det problemet?
Model S 90D Obsidian Black
Användarvisningsbild
djFabbe
Teslaägare

Inlägg av djFabbe »

Fredric skrev:
Haft min en vecka nu och tyvärr upptäckt några stycken. Det värsta är nog lacken på högerdörren som har några märkliga märken som verkar sitta under klarlacken. Sen är det lite skrammel och dåligt monterat på ett par ställen.

Sen tycker jag att Spotify och internetradio inte funkar alls bra. Tystnar väldigt ofta. Så ofta att det inte är någon poäng att använda dem.
Är det fler som har det problemet?
Nä men Spotify-appen verkar allmänt mkt buggig! Jag får tex inte upp alla mina spellistor utan bara de typ 25 första... nån mer som upplevt det?
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.

Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Även om Tesla inte vill erkänna det så har det hänt nåt med både data hastighet och täckning
Jag frågade rakt ut om de bytt svaret blev "inte vad jag vet"
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Jag känner Landon som är ansvarig för connectivity worlwide. Kan dra ett mail till honom.

Edit: förresten tror jag Telia använt Estniska sim tidigare för att nå alla nät i SE, kanske kan vara så att de gått över till svenska sim. Dock borde detta inte påverka hastigheten nämnvärt, åtminstone inte i storstadsregioner.

(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Tesla känner själva inte till ngn förändring och har inte bytt lösning. Är detta problem både på 3G & 4G?

(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Lite offtopic men andra har små problem även om de inte vill erkänna det

Bild
Bild
Skriv svar