http://www.di.se/nyheter/unikt-ettarste ... pa-vatgas/
DI testar Toyota Mirai i ett långtidstest. Jag säger - lycka till! Och vilken underbar känsla det måste va att (tvingas) köra runt i en så omsorgsfullt designad bil!

Moderator: Redaktion
Menar du Pontiac Azteken? Den är ju snygg jämfört med Miraien!SR-71-BlackBird skrev:Denna är nog fulare än bilen i Breaking bad.
De laddade från 263 km till 431 km. Det torde vara att tanka åtminstone nästan fullt, men inte från tomt såklart. Det verkar troligt att det är toppfyllning som tar tid, då trycket är som högst i tanken på bilen. Hursomhelst vore det intressant att veta hur lång tid det tog.Toja skrev:Om dom tankade fullt.
Undrar hur lång tid det tog.
Inga 3 minuter i allafall
Fiat multipla är fortfarande 1:a på den listan. Kommer ta lång tid innan någon klår den platsen.Toja skrev:Den vinner nog pris som en av de fulaste bilarna i allafall
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jävlar de ser ju likadana utZalman3 skrev:Provsatt en Mirai i Tokyo förra hösten. Den är ännu fulare i verkligheten än på bild...![]()
Det sagt av mig som är ett Toyota fan, har kört 16.000 mil i en Prius.
Ärligt talat förstår jag inte hur Toyota kan göra sådana självmål.
De har sålt över 9 miljoner hybrider, har en mycket bra och snål drivlina,
men nya Prius Hybrid och Prius plugin är så hysteriskt fula att jag som är ett stort fan
inte klarar av designen...
Även i USA floppar designen, panik har utbrutit i Toyota lägret och chocksänkta
priser lanseras, för att rädda det som räddas kan.
Toyota som inte säljer några rena elbilar, känner av konkurrensen och chocksänker priset på
sitt flaggskepp Prius.
Man kan nu köpa en Prius plugin för $18,065=155.178kr i USA.
"Seriously, are people even aware of this? A plug-in Prius for $18,065 after subsidies and discounts."
http://seekingalpha.com/article/4010423 ... &dr=1#alt1
Fossilbilen är död...
Stockholm - Oslo?!AGCF skrev:Då ska de köra runt i hela sverige som de alltid försöker när de testar batteribilar
Kommer man ens från en macken till andra här i Sverige?18650 skrev:Stockholm - Oslo?!AGCF skrev:Då ska de köra runt i hela sverige som de alltid försöker när de testar batteribilar
Smaken är ju som baken , men snälla, boka en träff med optikern! multiplan (gen 1) är ju bara söt och udda...Tars skrev:Fiat multipla är fortfarande 1:a på den listan. Kommer ta lång tid innan någon klår den platsen.Toja skrev:Den vinner nog pris som en av de fulaste bilarna i allafall
Skickat från min puckophone med Tapatalk
Asså...lator skrev:Smaken är ju som baken , men snälla, boka en träff med optikern! multiplan (gen 1) är ju bara söt och udda...Tars skrev:Fiat multipla är fortfarande 1:a på den listan. Kommer ta lång tid innan någon klår den platsen.Toja skrev:Den vinner nog pris som en av de fulaste bilarna i allafall
Skickat från min puckophone med Tapatalk
Håller med men gudars va lång lista det blir då!lator skrev:Det finns många missar i bildesignervärlden men vi är oavsett dessa nog överens om att vi inte är överens. Det kanske vore trevligare att prata om de vackraste bilarna!
Du, det finns väldigt många fula också!Bjelke skrev:Håller med men gudars va lång lista det blir då!lator skrev:Det finns många missar i bildesignervärlden men vi är oavsett dessa nog överens om att vi inte är överens. Det kanske vore trevligare att prata om de vackraste bilarna!![]()
Min top 10 skulle innehålla minst 30 bilar