Tesla Popup Store i Jönköping
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Tesla Popup Store i Jönköping
Tesla kommer att ha en Popup Store i Jönköping från 24 oktober till 24 november. Platsen är A6 center (Kompanigatan 36).
Model S och Model X kommer finnas för provkörning, något som kan bokas på sidan för popup-butiken.
Tesla har haft popup stores tidigare i Sverige, senaste gången var på Emporia i Malmö. I samtliga städer där de haft en popup-butik (Stockholm, Göteborg och Malmö) har de kort därefter öppnat den första permanenta butiken/service centret. Kommer samma historia upprepas i Jönköping?
Model S och Model X kommer finnas för provkörning, något som kan bokas på sidan för popup-butiken.
Tesla har haft popup stores tidigare i Sverige, senaste gången var på Emporia i Malmö. I samtliga städer där de haft en popup-butik (Stockholm, Göteborg och Malmö) har de kort därefter öppnat den första permanenta butiken/service centret. Kommer samma historia upprepas i Jönköping?
Tesladrömmare från Linköping, pluggar i Göteborg
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!
Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!

Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Re: Tesla Popup Store i Jönköping
Troligen. Nordenchefen har tidigare sagt att de skall öppna på 5-6 platser till i Sverige i år och nästa år. Fram till Model 3 börjar levereras antar jag. Tibor pratade med honom på invigningen av MoS.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Fler Service Centers hade inte varit fel heller.
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Model 3 LR svart med vit inredning
Till Jönköping är snäppet närmare för mig än till Göteborg, fast vägen är långsammare. Kan de inte öppna nåt i Skövde också? Nära och bra. Och garanterat korta väntetider. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Umeå hade ju passat perfekt för NorrlandAGCF skrev:Troligen. Nordenchefen har tidigare sagt att de skall öppna på 5-6 platser till i Sverige i år och nästa år. Fram till Model 3 börjar levereras antar jag. Tibor pratade med honom på invigningen av MoS.

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- lator
- Teslaägare
Jag undrar om Tesla tittar på var i landet folk har köpt bilar trots att det inte finns representation där. Isåfall kan man ju ganska snabbt se var det kan bli aktuellt med butiker och SC.
Kan ju bara gissa, utan att ha kollat fördelningen. att det finns en liten stad i Norrlands inland som (som vanligt) utmärker sig...
Kan ju bara gissa, utan att ha kollat fördelningen. att det finns en liten stad i Norrlands inland som (som vanligt) utmärker sig...

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Jönköping skulle vara vara bra mycket närmare för mig och kommer lätt klara av det på en laddning vilket inte är fallet för Göteborg. Ett Service Center där vore bra, förhoppningsvis med ett par SuperChargers utanför...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Ingen dum idé... Procentuellt är det nog ganska många som har Tesla i Skövdemati skrev:Till Jönköping är snäppet närmare för mig än till Göteborg, fast vägen är långsammare. Kan de inte öppna nåt i Skövde också? Nära och bra. Och garanterat korta väntetider.

- men jag välkomnar även Jönköping!
Storuman?lator skrev:Jag undrar om Tesla tittar på var i landet folk har köpt bilar trots att det inte finns representation där. Isåfall kan man ju ganska snabbt se var det kan bli aktuellt med butiker och SC.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Zalman3 skrev:Umeå hade ju passat perfekt för NorrlandAGCF skrev:Troligen. Nordenchefen har tidigare sagt att de skall öppna på 5-6 platser till i Sverige i år och nästa år. Fram till Model 3 börjar levereras antar jag. Tibor pratade med honom på invigningen av MoS.
Nej! Skellefte är såklart en helt perfekt placering för en Tesla store. Då Umeå tog våran öron, näsa, hals mottagning så kan väl Skellefte få en Tesla store som kompensation.
- lator
- Teslaägare
Bingo! Där har man ju haft en oändlig procentuell ökning sista tiden...bylund skrev:Storuman?lator skrev:Jag undrar om Tesla tittar på var i landet folk har köpt bilar trots att det inte finns representation där. Isåfall kan man ju ganska snabbt se var det kan bli aktuellt med butiker och SC.

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

He he! Fins en Tesla I Hemavan, och en i Storuman. Desto fler i Mo i Rana och Umeå.
För mig känns det faktiskt lite småsystrar att köra ner till Stockholm för att fixa lite vindbrus..
För mig känns det faktiskt lite småsystrar att köra ner till Stockholm för att fixa lite vindbrus..
- lator
- Teslaägare
Det där måste vara ett lokalt Storuman-uttryck: Småsystrar???6884 skrev:He he! Fins en Tesla I Hemavan, och en i Storuman. Desto fler i Mo i Rana och Umeå.

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Undrar vad det betyderlator skrev:Det där måste vara ett lokalt Storuman-uttryck: Småsystrar???6884 skrev:He he! Fins en Tesla I Hemavan, och en i Storuman. Desto fler i Mo i Rana och Umeå.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nja, jag har ett annat bättre förslagZalman3 skrev:Umeå hade ju passat perfekt för NorrlandAGCF skrev:Troligen. Nordenchefen har tidigare sagt att de skall öppna på 5-6 platser till i Sverige i år och nästa år. Fram till Model 3 börjar levereras antar jag. Tibor pratade med honom på invigningen av MoS.

Men skämt åsido, dags att införa norra delen av Sverige på Tesla kartan.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Här var det dött.
Någon som varit där?
Vart på A6 ligger det? Kan man droppa in och provköra eller måste man boka tro?
Någon som varit där?
Vart på A6 ligger det? Kan man droppa in och provköra eller måste man boka tro?
- otjernberg
- Teslaägare
När Tesla hade provkörning i Ö-vik så sa en av Teslafolket att de ska ha en pop up store i Umeå under slutet av året.Laban skrev:Nja, jag har ett annat bättre förslagZalman3 skrev:Umeå hade ju passat perfekt för NorrlandAGCF skrev:Troligen. Nordenchefen har tidigare sagt att de skall öppna på 5-6 platser till i Sverige i år och nästa år. Fram till Model 3 börjar levereras antar jag. Tibor pratade med honom på invigningen av MoS.
Men skämt åsido, dags att införa norra delen av Sverige på Tesla kartan.
- Bjelke
- Teslaägare
Ditt öde äro beseglat...r_o_n skrev:Nu har jag bokat provkörning i Jönköping.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Text över varje Teslaentré: " I som här inträden låten hoppet fara"!
Fast tvärtom!!

Fast tvärtom!!

X100 lev.14/8-18.
- Bjelke
- Teslaägare
far1far2 skrev:Text över varje Teslaentré: " I som här inträden låten hoppet fara"!
Fast tvärtom!!![]()

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19