Laddplats Sollentuna Centrum garage

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

joel80
elbilist

Laddplats Sollentuna Centrum garage

Inlägg av joel80 »

Verkar som att det håller på att installeras laddplatser/laddstolpar i garaget i Sollentuna centrum. Undrar vad det blir för nått.. Jag såg det på andra våningsplanet. Dom kanske gör platser på alla plan?

Bild
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare

Re: Laddplats Sollentuna Centrum garage

Inlägg av Oppfinnarn »

Tänk om de kunde vara färdiga till nästa helg, då har jag laddställen nära hotellet (Scandic Star) :).
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inlägg av 12man »

finns 2x 22kw? jag har ej testat mer än 11kw själv, 20m norr kommunhuset galaxen parleringen för locals, gratis
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Vackert. Det var bara någon månad sedan, eller två, då jag frågade Sollentuna Energi och Miljö hur det skulle bli med laddning för bilar i Sollentuna. Då nämnde de att det är något på gång för elbilar i centrum. Kul att det händer nu.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

Finns 2 platser på norrsidan som 12man nämner, dock är det p-avgift från första minuten på de platserna som jag förstått skyltningen. Sen är dom rätt ofta ICEade. I garaget står man gratis i två, eller om det var tre, timmar.
Användarvisningsbild
AZAD
Teslaägare

Inlägg av AZAD »

Parkeringen vid kommunhuset är gratis 19-09 så då blir laddningen gratis om man nu står där vid den tiden.

Platserna på plan 3 i sollentuna centrum har fått kontakter nu. Nån som provat?
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

Är du säker på att dom är gratis? Har för mig att det var en tilläggsavtal med "avgift" under P-et...
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Laddplatser som ser redo ut att använda.

Bild

När jag kollade websajten så var de inte utsatta dock. Så inte säker på att de gick att använda ännu.

Bild

På plan fyra(?) så finns andra laddare som verkar gratis. Från Sollentuna Energi Och Miljö (SEOM). Det var två Mode 3, Typ 1 och två Mode 3, Typ 2, tror jag. Två var ICEade.

Bild
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inlägg av 12man »

i p-huset,
provade den högra stolpen bägge uttag på plan 3 enligt skyltning i p-huset de finns nästan längst in till höger, idag 18/10 vid 18:45, med en typ2 kabel från tesla, fungerade inte, trots att jag ställde ner strömmen till 6A, lampan på stolpen fortsatte lysa grönt hela tiden.

vid kommunhuset, kostar det 10:-/timme, 9-19 vardagar, gratis helger och nätter, minst 11kw jag kan ej ladda mer, platserna är c:a 10m från där det nästan alltid står taxi's dvs ganska riskfritt trots närhet till malmvägen, 1 plats icead, 1 plats en passat gte som laddade
ms 76132 "Eleamore"
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

Jag var på plan3 idag och tänkte testa, men nu har dom fått upp en lapp på stolparna:
2016-10-24 13.04.00.jpg
Däremot har dom inte fått upp webbsidan dom hänvisar till än! *facepalm*

Jag satte i sladden bara för att bekräfta att den inte fick igång.. ;)

Betalsystemet där.. Park & Charge. Är det nån som använt det? Jag hittar ingen vettig information om det.. Typiskt sånt där system man bara inte orkar med... ett till.. suck. Men verkar som att man ska kunna aktivera dem med ett SMS, som man skapligt enkelt kan skicka via QR-koden på sidan av stolpen... om det nu funkar.
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Inlägg av JonasH »

Att de bara orkar...
Betalsystemet står säkert för 95% av kostnaden för installationen.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

joel80 skrev:
Jag var på plan3 idag och tänkte testa, men nu har dom fått upp en lapp på stolparna:

Däremot har dom inte fått upp webbsidan dom hänvisar till än! *facepalm*

Jag satte i sladden bara för att bekräfta att den inte fick igång.. ;)

Betalsystemet där.. Park & Charge. Är det nån som använt det? Jag hittar ingen vettig information om det.. Typiskt sånt där system man bara inte orkar med... ett till.. suck. Men verkar som att man ska kunna aktivera dem med ett SMS, som man skapligt enkelt kan skicka via QR-koden på sidan av stolpen... om det nu funkar.
Känns bekant, undrar om det inte är samma på fortums "småstolpar"... Har för mig att jag skickade ett sms när jag skulle aktivera lillstolpen utanför MC Donalds i Uppsala då CHAdeMO:n var upptagen (ladda min Leaf). Då var det gratis men kanske samma system iaf...
(eller om det var vattenfall och inte Fortum, minns inte så bra haha)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar