Det visar sig att intresset för att byta till en 4-hjulsdriven Model S är det som kallas för "panik". Tydligen har man hittat hela 4 st Teslor på Blocket. Vid närmare koll så visar det sig att endast en är svensksåld (och rejält överprisad, trots en sänkning på 50 kkr), 2 är norska och en är den där skumma bilen i Ystad som troligen inte ens finns på riktigt. Vilken panik, kalla in militären för att stilla folkmassorna!
Alltså, det är klart att många, inklusive mig själv är sugen på att byta till en P85D! Men som någon här så klarsynt konstaterade, min S85 blir ju inte sämre för att det kommer något bättre. Men visst, jag har också börjat räkna och kalkylera fast någon "panik" känner jag ju inte precis. Jag gjorde samma kalkylerande innan jag köpte S85 om jag skulle dra på med en P85 men tyckte inte då att de 130 kkr extra riktigt var motiverat.
Då lägger jag egentligen hellre 300 kkr extra för en P85D men vill nog gärna se och prova en först. Mer nyfiken är jag på autopiloten, hur bra är den, vilka funktioner kommer att vara driftsatta, hur ska myndigheterna hantera det här? Frågorna är fler än svaren just nu och jag vill nog allt se och prova autopiloten först innan jag pyntar upp 1,1 miljoner.
OM ni skulle känna av denna fruktansvärda panik som AMS basunerar ut att Teslaägarna känner, hav förtröstan! Det finns hjälp att få......för 1,1 miljoner