eldrivna transportbilar

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jonas H
Teslaägare
Kontakt:

eldrivna transportbilar

Inlägg av Jonas H »

Kommer ha behov efter årsskiftet att köpa in 2-3 skåpbilar i firman för bygg och fastighetsservice.

Som snart blivande Tesla ägare så känns det bara så fel att köpa något annat än eldrivet. Har också en tanke att detta som blir ett separat dotterbolag skall ha en tydlig miljöprofil för att skilja mig mot mängden. Har googlat och sökt på nätet, men verkar som att utbudet på eldrivna arbetsbilar är väldigt begränsat om man vill ha lite mer än 10-12 mils räckvidd. En bil som kommer 15-20 verkliga mil även under vinter hade varit optimalt och täckt ett dagsbehov.

Någon som vet om något som är på gång eller någon modell som jag missat?
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)

Värvningskod:http://---
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Re: eldrivna transportbilar

Inlägg av Teslaspolen »

Har du tittat efter hur det ser ut med snabbladdare där dom ska köras? Kan mycket väl hända att de 12-15 mil + CHAdeMO/CCS räcker i alla fall.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Re: eldrivna transportbilar

Inlägg av Jerker »

Renault Kangoo finns ju, men det verkar tyvärr som att den inte har större batteri än gamla Renault Zoe, alltså 22 kWh. Jag har surfat runt på hemsidan en stund nu och hittar inte nån uppgift på batteristorlek, men den räckvidd de uppger - 8 till 12,5 mil - tyder på 22 kWh batteri.

Edit: Det ser ut att vara samma batteripack som sitter i Zoen, så de borde ju komma med 41 kWh batteriet även till Kangoon, annars vore de korkade!
Skriv svar